728 x 90

مذاکرات با رژیم ایران هیچ پیشرفتی نداشته است

ند پرایس
ند پرایس

به گزارش سایت وزارت‌خارجه آمریکا (۲۵فروردین) ند پرایس طی پرسش و پاسخی با خبرنگاران به عدم پیشرفت در مذاکرات اتمی با رژیم ایران اذعان کرد. بخشی از سؤال و جواب وی با خبرنگاران که در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده بدین ترتیب بود:

سؤال خبرنگار: آیا خبری از مذاکرات با ایران دارید؟ آیا به‌زودی جلسه جدیدی در وین وجود دارد؟ و آیا ایالات متحده پولی را برای ایران آزاد کرده است، یا هیچ‌یک از متحدان خود را می‌شناسید که مبلغی را آزاد کرده باشند؟

ند پرایس: همه تحریم‌های ما به قوت خود باقی می‌مانند. همه تحریم‌های ما تا زمانی که نتوانیم به یک بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست‌یابیم، به قوت خود باقی خواهند ماند. بسیار مایه تأسف است که شاهد تعدادی از داستانهای دروغ و کاملاً نادرست، نه تنها در مورد سؤالات تحریم‌ها، یا گزارش رفع تحریم‌ها، بلکه سؤالات مرتبط یا ادغام آنها با ادعاهای نادرست مربوط به معامله بر سر زندانیان باشیم.

واقعیت این است که متأسفانه ما هیچ پیشرفتی برای اعلام نداریم. هر گونه اطلاعات مربوط به مذاکرات ما در مورد بازداشت شدگان آمریکایی‌هایی که به‌طور غیرقانونی در ایران نگهداری می‌شوند، مستقیماً از وزارت امور خارجه ارائه می‌شود. ما می‌دانیم که اطلاعات نادرست زیادی در آنجا وجود دارد. ما از همه می‌خواهیم که در مورد این گزارشها احتیاط کنند. اما واقعیت این است که اکنون دو مسیر موازی با ایران در حال انجام است، یکی، همان‌طور که در چارچوب وین برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام صحبت کردیم، و دیگری در مورد آزادی هر چهار شهروند آمریکایی است که به ناحق در ایران نگهداری می‌شوند.

متأسفانه در این مرحله هیچ‌یک از این مذاکرات با موفقیت به نتیجه نرسیده است. هر گونه گزارش از جمله، همان‌طور که شما (خطاب به خبرنگار...) اشاره کردید، گزارش‌شده که وجوه ایرانی که در حساب‌های محدود در کشورهای ثالث نگهداری می‌شود، منتقل می‌شود، غلط است و نه شرکای ما این وجوه محدود شده را در اختیار ایران قرار داده‌اند، و نه ایالات متحده مجوز هر گونه انتقال وجوه محدود شده به ایران را داده یا تأیید کرده باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad2d1d3d-49d5-4475-bb45-6b9841b5671d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات