728 x 90

مدیرکل آژانس اتمی: ما در مکانهای مختلف آثاری از اورانیوم فرآوری‌شده در ابعاد صنعتی پیدا کردیم

رافائل گروسی
رافائل گروسی

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعلل رژیم ایران در پاسخگویی نسبت به پیدا شدن رد اورانیوم در دو محل اعلام نشده را مشکل بزرگی دانست. مدیرکل آژانس انرژی اتمی روز چهارشنبه ۵خرداد گفت، رژیم ایران در حال حاضر بر اساس دانش و سانتریفوژهایی که به دست آورده است، نمی‌تواند بر اساس همان اصول توافق شده در سال۲۰۱۵ به توافق هسته‌یی موسوم به برجام بازگردد.


گروسی با بیان این‌که برای بازگرداندن رژیم ایران به توافق، باید درکی جدید به دست آید و آنها می‌دانند که باید توضیح بدهند. ما از آنها می‌خواهیم همه موارد را اعلام کنند چرا که این کار به نفع آنها است.
رافائل گروسی در ادامه اضافه کرد ما در مکانهای مختلف آثاری از اورانیوم فرآوری‌شده در ابعاد صنعتی پیدا کردیم؛ ولی این موضوع از سوی رژیم ایران اعلام نشده بود. این مشکلی بزرگی است، ما باید به جزئیات پی ببریم. ما می‌دانیم آنجا چه اتفاقی افتاده است. هیچ راهی برای انکار آن وجود ندارد. ما آن را پیدا کرده‌ایم.
وی با طرح سؤالاتی از قبیل این‌که این کار چه زمانی انجام شده است؟ چه بر سر دستگاهها آمده است؟ مواد مربوط الآن کجا است؟ آنها باید به این‌ها پاسخ دهند.
شایان یادآوری است که مدیرکل آژانس در گفتگویی با فایننشال تایمز گفته بود؛ فقط کشورهای تولید کننده بمب، غنی‌سازی را با درجه خلوص رژیم ایران انجام می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccd1da23-ee60-4e5c-905e-d51451da473d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات