728 x 90

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رژیم ایران باید واقعیت را در مورد اورانیوم مخفی شده بگوید

رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

مدیر کل آژانس انرژی اتمی سه‌شنبه ۳ فروردین، در گفتگو با مجله نیوزویک برای احیای توافق اتمی به رژیم ایران هشدار داد که بایستی واقعیت در مورد اورانیوم مخفی شده را بازگو کند و خواستار یک مذاکرات دقیق و فنی در این رابطه شد.
رافائل گروسی گفت: «برای تعیین موقعیت اورانیوم اعلام نشده در ایران و این که این مسأله کاملاً به آینده توافق مرتبط می‌باشد، به بحثهای دقیق و فنی نیاز است».

پیش از این رافائل گروسی در نشست فصلی شورای حکام آژانس انرژی اتمی گفته بود که رژیم ایران در رابطه با پیدا شدن ذرات اورانیوم در برخی از سایتهای از قبل اعلام نشده‌اش توضیحات شفاف و معتبری ارائه نکرده است و «این امر مایه نگرانی فراوان است».
وی با اشاره به پنهان‌کاریهای رژیم ایران گفت: «ما نیاز داریم بدانیم در آنجا چه خبر بوده است، ما نیاز داریم بدانیم که دقیقاً چه نوع فعالیت‌هایی در آنجا صورت گرفته است و ما نیاز داریم بدانیم که آیا ماده‌ای در کار بوده، این مواد اکنون کجا هستند؟ زیرا اینها اعلام نشده‌اند. این یک بحث بسیار دقیق و تکنیکی را ضروری می‌سازد که انجام نشده است».

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نتیجه‌گیری آژانس انرژی اتمی در رابطه با قابلیتهای اتمی اعلام نشده از سوی رژیم ایران گفت: «مشکل است بگویم که می‌خواهم این وضعیت را تا تاریخ «ایکس» روشن کنم. اما هدف من این است که سعی کنم در خلال چند ماه آینده، تا تابستان اگر ممکن باشد، حداقل برخی عناصر موثق را به‌دست آورم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/386abc32-756e-4919-90e5-2e894492197b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات