728 x 90

مخالفت سناتورهای جمهوریخواه نسبت به توافق با رژیم ایران

مخالفت سناتورهای جمهوریخواه نسبت به توافق با رژیم ایران
مخالفت سناتورهای جمهوریخواه نسبت به توافق با رژیم ایران

سناتورهای جمهوریخواه عصر روز چهارشنبه ۱۸اسفند، در جلسه‌یی با موضوع بررسی مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران، حصول توافق با این رژیم را، پیروزی بزرگ مسکو عنوان کردند. به‌گفته آنها، این باعث سرازیرشدن سیل سلاحهای روسی به رژیم ایران خواهد شد.
تد کروز سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس که این نشست را رهبری می‌کرد، هشدار داد که کنگره، تمام تلاش خود را برای مخالفت با توافق با آیت‌الله‌ها به خرج خواهد داد.
وی در ادامه پیش‌بینی کرد که، دولت آینده که به‌نظر من جمهوریخواه خواهد بود، این توافق را پاره پاره خواهد کرد. پول‌های رها شده رژیم ایران، صرف کشتار آمریکایی‌ها خواهد شد.
دیگر سخنران این نشست سناتور جیم ریش از ایالت آیداهو بود که گفت، سران رژیم ایران از ابتدا دنبال بمب اتمی بوده‌اند و هیچ حسن نیتی در مذاکراتشان ندارند.
در ادامه سناتور جیم ریش با اشاره به تهدید اخیر اتمی روسیه گفت این تهدید نشان داد که داشتن سلاح اتمی چقدر خطرناک است و دسترسی کشوری مثل رژیم ایران به این سلاح، چقدر می‌تواند برای امنیت ما مخاطره‌آمیز باشد.
جان باروزو سناتور جمهوریخواه ایالت وایومینگ نیز با انتقاد از کاخ‌سفید گفت: دولت بایدن در تلاش برای احیا توافقی بد است که در دوره (ریاست جمهوری) اوباما به‌دست آمده است. او با اشاره به خروج دولت ترامپ از این توافق گفت، ما پیش‌تر از این توافق خارج شده‌ایم و نباید به آن برگردیم.
وی افزود: روس‌ها از جانب ما در حال مذاکره هستند. این‌ها همان کسانی هستند که غیرنظامیان اوکراینی را در خیابان‌ها به خاک و خون می‌کشند و حالا آنها، ما را در این مذاکرات نمایندگی می‌کنند.
سناتور دیگر جونی ارنست از ایالت آیووا ضمن انتقاد از توافق با رژیم ایران و ایجاد زمینه برای امکان دسترسی این رژیم به بمب اتم گفت: آنها سال‌هاست که به غنی‌سازی اورانیوم مشغولند و حتی در دوران برجام هم، دست از این روش برنداشتند.
دن سولیوان، سناتور جمهوریخواه از آلاسکا گفت، ما نباید خزانه‌های کشورهایی مثل رژیم ایران که رهبرانشان می‌خواهند اسراییل را از روی زمین محو کنند، با پول آمریکایی‌ها پر کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/614cb7db-7f73-427d-90f6-d6ef4d9d699b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات