728 x 90

مخالفت رژیم آخوندی با عقب انداختن اجلاس اوپک

اوپک - عکس از آرشیو
اوپک - عکس از آرشیو

رژیم آخوندی با عقب انداختن زمان اجلاس آتی اوپک مخالفت کرد.

اجلاس آتی اوپک برای روز ۴تیرماه برنامه‌ریزی شده است و قرار است روز بعد از آن اوپک با کشورهای متحد این سازمان به رهبری روسیه گفتگو داشته باشد. اما روسیه پیشنها کرده است اجلاس به روز ۱۲و ۱۳تیرماه عقب انداخته شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت رژیم آخوندی با ارسال نامه‌یی به اوپک با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

خبرگزاری رویترز گفت مخالفت ایران با عقب افتادن اجلاس اوپک زمینه را برای یک نزاع بین رژیم ایران و سایر اعضای اوپک فراهم می‌کند و این در حالی است که تحریم‌های آمریکا رژیم ایران را تحت فشار بی‌سابقهٔ اقتصادی قرار داده است و صادرات نفتش قطره چکانی شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد در ماه دسامبر گذشته (آذر ماه۹۷) که اعضای اوپک با کشورهای متحد گفتگو کردند طرفین موافقت کردند تولید نفت را ۱.۲میلیون بشکه در روز کاهش بدهند. سهم اوپک از این کاهش ۸۰۰هزار بشکه در روز بود و ۱۱عضو اوپک به غیر از ایران،‌ لیبی و ونزوئلا باید میزان تولید خود را پایین می‌آوردند.

رویترز گفت: به‌نظر می‌رسد عربستان سعودی مایل به کاهش تولید باشد تا با کاهش قیمت نفت که روز ۱۴خرداد به پایین‌ترین سطح خودش ظرف ۴ماه اخیر رسید مقابله کند.

کشورهای متحد اوپک به رهبری روسیه خواستار کاهش تولیدات نیستند و شرکت «روسنفت» روسیه گفته است در صورتی که دولت روسیه با اوپک به توافق بر سر کاهش صادرات نفت برسد از دولت تقاضای غرامت خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d8b8c88-b276-4fa5-8f0b-421925a6ac3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات