728 x 90

مخالفت خامنه‌ای با درخواست روحانی برای برداشت بیشتر از صندوق ذخیره ارزی

صندوق خیره ارزی
صندوق خیره ارزی

روز سه‌شنبه ۲۵آذر محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارتجاع در صفحه توئیتر خود نامه خامنه‌ای به روحانی را که از وی خواسته که در برداشت از صندوق ذخیره ارزی از حد ۲۰درصد فراتر نرود را منتشر کرد.

خامنه‌ای در نامه خود به روحانی شرط برداشت مازاد از صندوق خیره ارزی را منوط به فروش یک میلیون بشکه نفت در روز ذکر کرده است و هم‌چنین از وی خواسته است که کلیه برداشت‌های سال۹۹ خود از این صندوق را نیز بازگرداند.

شایان ذکر است که در نامه آخوند روحانی به خامنه‌ای از او اجازه خواسته بود که سقف برداشت دولت از صندوق ذخیره ارزی در سال١٤٠٠ تا سقف ٣٨درصد افزایش یابد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، کسری بودجه دولت روحانی را بی‌سابقه خواند و گفت: "کسری بودجه سال١٤٠٠ به ١١٧درصد افزایش یافته که پنج و نیم برابر بیش از متوسط رشد کسری بودجه در سال‌های ٩٩-٩٠ است.

در همین گزارش وابستگی بودجه سال١٤٠٠ را به نفت حداقل ٥٠درصد اعلام کرده و گفته است: کسری تراز عملیاتی این بودجه از ١٤٧هزار میلیارد تومان به ۳١٩هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

در حالی‌که حسن روحانی باز امروز سه‌شنبه مدعی شد که بودجه سال آینده به‌طور واقع‌بینانه و متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی کشور و "تحلیل دقیق داده‌ها و داشته‌های داخلی تنظیم شده است."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e2943fb-1453-43c0-96cb-20c2a20c9e8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات