728 x 90

محکومیت گسترده بین‌المللی علیه حملات موشکی حوثیهای وابسته به رژیم ایران به منطقه جازان عربستان

حملات موشکی حوثیهای وابسته به رژیم ایران به منطقه جازان عربستان
حملات موشکی حوثیهای وابسته به رژیم ایران به منطقه جازان عربستان

اتحادیه اروپا، آمریکا، فرانسه، امارات متحده عربی، کویت، قطر، مصر و دولت قانونی یمن حملات موشکی حوثیهای وابسته به رژیم ایران به منطقه جازان عربستان را محکوم کردند.

سفارت آمریکا در ریاض حمله حوثیها به‌استان جازان عربستان را که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۷غیرنظامی شد را محکوم کرد.

سفارت آمریکا در بیانیه‌یی تأکید کرد که حملات حوثی‌ها جان شهروندان سعودی و ۷۰هزار شهروند آمریکایی مقیم این کشور را به خطر می‌اندازد.

حمله راکتی شامگاه جمعه شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به غیرنظامیان در منطقه جازان عربستان سعودی دو کشته و ۷زخمی و خسارت‌های مادی بر جای گذاشت.

پاتریک سیمونه، سفیر اتحادیه اروپا در ریاض شنبه، ۴دی، حمله شامگاه جمعه حوثی‌ها به منطقه جازان در عربستان را محکوم کرد.

از سویی لودویک بوی، سفیر فرانسه در عربستان نیز حمله «وحشیانه» شب گذشته شبه‌نظامیان حوثی به منطقه جازان را به‌شدت محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان این تسلیت عرض کرد.

در همین راستا وزارت‌خارجه و همکاریهای بین‌المللی کشور امارات متحده عربی ضمن محکومیت حملات حوثی‌ها به جازان عربستان آن را اقدامی «بزدلانه» و «تنش‌زایی خطرناک» توصیف کرد.

بنا به خبرگزاری رسمی امارات «وام» در بیانیه وزارت‌خارجه این کشور آمده است که حملات حوثی‌ها به جازان «تنش‌زایی خطرناک و اقدامی بزدلانه است که مستلزم اتخاذ کل تدابیر ضروری برای محافظت از مناطق شهری و غیرنظامیان در برابر تهدیدات حوثی‌ها است».

دولت کویت نیز شامگاه شنبه ضمن محکوم کردن حمله حوثی‌ها به جازان آن را اقدامی خصمانه علیه غیرنظامیان در عربستان و نقض آشکار قانون بین‌المللی دانست و خواستار تحرک فوری و قاطعانه جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن تهدیدهای شبه‌نظامیان حوثی شد.

دولت قطر نیز شنبه در بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن و تقبیح حمله حوثی‌ها به منطقه جازان آن را «اقدامی خطرناک علیه غیرنظامیان و در تضاد با همه قواعد عرفی و قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن نیز ضمن محکوم کردن حملات «عمدی» حوثی‌ها به مناطق شهری و غیرنظامیان در منطقه جازان سعودی، آن را در ادامه تنش‌زایی‌های این گروه شبه‌نظامی سرسپرده به ایران و بی‌اعتنایی آنها با قوانین و منشورهای بین‌المللی و مخالفت‌شان با همه فراخوانها برای آتش‌بس و برقراری صلح در یمن دانست.

ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن شامگاه جمعه از کشته شدن یک شهروند سعودی و یک فرد یمنی مقیم در این کشور بر اثر حمله راکتی شبه‌نظامیان حوثی به منطقه جازان خبر داد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b597a4c8-5238-49fe-ab0e-63905b1cd276"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات