728 x 90

محکومیت کارگران پتروشیمی ایلام به زندان و شلاق به‌دلیل اعتصاب

شرکت پتروشیمی ایلام
شرکت پتروشیمی ایلام

رژیم ضدکارگری آخوندی پنجشنبه ۱۵آذر، ۱۵تن از کارگران پتروشیمی ایلام را به ۹سال حبس و ۱۱۱۰ضربه شلاق محکوم کرده است.

این کارگران هر یک به شش ماه زندان و ۷۴ضربه شلاق زندان محکوم شدند. اتهام این کارگران از طرف رژیم آخوندی «اخلال در نظم و آسایش عمومی» عنوان شده است.

 

کارگران پالایشگاه ایلام اردیبهشت امسال به مدت چندین روز به نشانه اعتراض به استخدام نشدن کارگران بومی و اخراج ١١تن از پرسنل با سابقه پتروشیمی ایلام، در مقابل ساختمان این شرکت در شهر چوار اعتصاب کرده بودند.

 

کارگران همچنین روز ۹اردیبهشت ۹۷، در ادامه اعتراضات خود، تمامی مسیرهای مواصلاتی به شرکت پتروشیمی را مسدود کردند.

این اعتراض پس از آن شکل گرفت که مدیران شرکت در فروردین ۱۳۹۷، ۱۱تن از کارگران را اخراج کردند.

در جریان این اعتراضات شماری از کارگران به مراجع امنیتی و قضایی رژیم احضار شدند.

 

همزمان با انتشار خبر محکومیت ۱۵کارگر پتروشیمی ایلام، منابع خبری از احضار شماری از کارگران معترض گروه صنعتی ملی فولاد ایران به مراجع قضایی رژیم آخوندی خبر دادند.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز نزدیک به یک ماه است که در اعتراض به توقف دوباره خط تولید و پرداخت نشدن دستمزدها دور تازه‌یی از اعتراضات و اعتصاب خود را در اهواز آغاز کردند. کارگران فولاد اهواز طی روزهای گذشته در خیابانهای اصلی شهر به تظاهرات و راهپیمایی اقدام کردند.

 

لازم به یادآوری است که قضاییه رژیم آخوندی در ۶آبان۹۷، در اراک، در یک حکم تعلیقی پنج ساله برای زهر چشم گرفتن از کارگران معترض و اعتصابی، ۱۵تن از کارگران شرکت هپکو را به‌خاطر تجمع اعتراضی آنها در خرداد سال گذشته به ۷۴ضربه شلاق و یک تا دو سال زندان محکوم کرد.

اتهام کارگران هپکو که به پرداخت نکردن حقوق و مزایای خود و عملی نشدن وعده‌های فریبکارانه رژیم معترض بودند، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه رژیم عنوان شده است.

مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی در تاریخ ۶ آبان ۹۷، عموم مردم به‌ویژه کارگران و جوانان اراک را به حمایت و همبستگی با کارگران هپکو فراخواند و احکام ضدانسانی و مجازاتهای ضد کارگری را قویاً محکوم کرد.

قضاییه آخوندها بدینوسیله می‌خواست به کارگرانی که گناهی جز درخواست پرداخت دستمزد و دسترنج خود ندارند بگوید، بایستی به کار بدون مزد و حقوق تن بدهند و اگر در پنج سال آینده دست از پا خطا کنند، مشمول چنین مجازاتهایی می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65dc8a56-7453-4caf-8bbb-7472c01a7770"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات