728 x 90

محکومیت شرکت کشتیرانی یونانی به پرداخت ۲.۴میلیون دلار جریمه به‌علت قاچاق نفت رژیم ایران

محکومیت شرکت کشتیرانی یونانی به دور زدن تحریم‌ها
محکومیت شرکت کشتیرانی یونانی به دور زدن تحریم‌ها

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی (به‌تاریخ پنجشنبه ۱۶شهریور) خبر از محکومیت شرکت کشتیرانی یونانی «امپایر نووگیشن» به پراخت ۲.۴میلیون دلار به‌دلیل قاچاق نفت رژیم ایران داد.
گزارش آسوشیتدپرس می‌افزاید: «اسناد دادگاه فدرال آمریکا نشان می‌دهد که یک شرکت کشتیرانی یونانی اتهام قاچاق نفت ایران و نقض تحریم‌های نفتی ایالات متحده را پذیرفته و با پرداخت جریمه‌ای بالغ بر ۲.۴میلیون دلار موافقت کرده است».
بر اساس این گزارش؛ پرونده این نفتکش در ارتباط با محموله نفتکش توقیف شده «سوئز راجان» است که گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در فوریه سال گذشته اعلام کرد که مظنون به بارگیری نفت خام ایران از جزیره خارک در خلیج‌فارس است.
خاطرنشان می‌شود در حالی نفتکش سوئز راجان با پرچم جزایر مارشال در اواخر مردادماه سال جاری محموله خود را به نفتکش دیگری به نام «ام‌آر یوفرِیتیس» در نزدیکی گالوستون واقع در هفتاد کیلومتری جنوب شرقی هیوستون در ایالت تگزاس منتقل کرده بود که پیش‌تر قانون‌گذاران آمریکایی خواستار حل موضوع انتقال محموله نفتکش توقیف شده ایران در تگزاس شده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3329c1a3-e8fe-4e59-9003-0551c7f0e37f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات