728 x 90

محکومیت حمله موشکی به اربیل توسط وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا

حمله موشکی به اربیل عراق
حمله موشکی به اربیل عراق

به‌دنبال حمله شبه‌نظامیان رژیم ایران به پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در اربیل، سه‌شنبه شب ۲۸بهمن، وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا در یک بیانیه مشترک، حمله روز دوشنبه در اربیل را محکوم کردند.

در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌های آنها، تأکید شده است که کشورهای امضا کننده این بیانیه، از تحقیقات دولت عراق در مورد این حمله با هدف مسئول شناختن مسببان حمایت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: ما اتفاق‌نظر داریم که حملات به پرسنل نظامی آمریکا، ائتلاف [ضد داعش] و تأسیسات آن تحمل نخواهد شد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مورد حمله راکتی به اربیل تلفنی گفتگو کرده و در مورد راههای بررسی عوامل حمله و مسئول نگاه داشتن آن‌ها، به تبادل نظر پرداختند.

طبق بیانیه‌یی که دفتر سخنگوی وزارت‌خارجه روز سه‌شنبه ۲۸بهمن منتشر کرده، وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین بر مسئولیت دولت عراق برای حفظ و حمایت از کارکنان آمریکایی و نیروهای ائتلافی که به دعوت دولت عراق برای نبرد با داعش آنجا هستند، تأکید کرد.

در جریان حمله راکتی که شامگاه دوشنبه ۲۷بهمن به نزدیکی فرودگاه اربیل انجام شد، یک غیرنظامی کشته و پنج غیرنظامی دیگر زخمی شدند. یک نیروی نظامی آمریکایی هم مجروح شده است.

پیش‌تر، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و جمعه عناد سعدون همتای عراقی او تلفنی در خصوص حمله دوشنبه شب به پایگاه نظامیان ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در اقلیم خودمختار کردستان عراق صحبت کرد و لوید آستین ضمن محکوم کردن این حمله، به مردم عراق تسلیت گفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38259e4a-8a20-44ce-8745-e857853633d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات