728 x 90

محکومیت جهانی حمله حوثیهای وابسته به رژیم ایران به تأسیسات نفتی آرامکو

حمله حوثیهای وابسته به رژیم ایران به آرامکو
حمله حوثیهای وابسته به رژیم ایران به آرامکو

عرب نیوز روز شنبه ۶فروردین در گزارشی از حمله حوثیهای یمن به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان و محکومیتهای جهانی نوشت: جهان حوثی‌ها را محکوم می‌کند همزمان آمریکا می‌گوید ایران «به وضوح حمله نفتی به جده» را امکانپذیر کرده است.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت این حمله تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و منابع انرژی جهانی است. وی از جامعه جهانی خواست تا موضع سخت‌تری در برابر تروریسم حوثی‌ها و هم‌چنین نقض مداوم قوانین بشردوستانه از سوی آنها اتخاذ کند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر طی تماسی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، حمله به تأسیسات آرامکو را محکوم کرد. السیسی گفت مصر برای مقابله با خصومت‌ها با عربستان اعلام همبستگی می‌کند.

امارات متحده عربی که در گذشته نیز با حملات شبه‌نظامیان حوثی روبه‌رو بوده است، حمله روز جمعه را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی خواست تا در برابر اقدامات تجاوزکارانه مکرر بایستد و از اقدامات ائتلاف علیه این گروه حمایت شود.

فرانسه حمله حوثی‌ها را با «شدیدترین عبارات» محکوم کرد و گفت که اقداماتی که امنیت عربستان سعودی و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، باید متوقف شود و از حوثی‌ها خواست که به‌طور سازنده با طرح صلح یمن تحت سازمان ملل تعامل کنند.

بحرین اعلام کرد از تمام اقداماتی که عربستان «برای حفظ امنیت و ثبات خود در برابر این حملات عمدی و سیستماتیک که با قوانین بین‌المللی بشردوستانه ناسازگار است، ضروری می‌داند» حمایت می‌کند.

کویت این حمله را محکوم کرد و از آن به‌عنوان یک حمله تروریستی بزدلانه یاد کرد که نه تنها بر امنیت و ثبات منطقه‌ای عربستان سعودی، بلکه بر عرضه جهانی انرژی نیز تأثیر می‌گذارد.

سودان گفت که حمله حوثی‌ها نشان‌دهنده تشدید خطرناک در منطقه است و گفت که از پادشاهی در برابر هر چیزی که امنیت آن را به خطر می‌اندازد حمایت می‌کند.

عرب نیوز همچنین اعلام کرد: ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان صبح روز شنبه، اعلام کرد دو پهپاد را در خاک یمن که به‌سمت عربستان شلیک شده بود را سرنگون کرد. ائتلاف گفت هدف پرتاب یک تأسیسات نفتی در حدیده، شهری در ساحل دریای سرخ است. ائتلاف عربی هم‌چنین گفت که اقدام به حمله در صنعا کرده است...

عربستان سعودی روز جمعه در نامه‌یی به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در برابر تجاوزات حوثی‌ها از خود دفاع کند.

الشرق‌الأوسط نوشت: ائتلاف عربی گفت عربستان سعودی هدف ۱۶ حمله قرار گرفته است و به حوثی‌ها نسبت به آزمایش صبرشان هشدار می‌دهد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد که حوثیهای شبه‌نظامی در یمن مورد حمایت ایران ۱۶ حمله علیه عربستان انجام داده بودند. ائتلاف اعلام کرد که پدافند سعودی ۱۲ پهپاد مسلح و یک پهپاد را سرنگون کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42dbd9ea-6473-456f-8e89-a7064d8b7f84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات