728 x 90

محکومیت جهانی اعدام جنایتکارانه زندانی قیامی رضا رسایی توسط دژخیمان خامنه‌ای

اعدام جنایتکاران رضا رسایی زندانی سیاسی
اعدام جنایتکاران رضا رسایی زندانی سیاسی

عفو بین‌الملل

این اعدام هر گونه توهم پیشرفت حقوق‌بشر را

با به دست گرفتن قدرت توسط رئیس‌جمهور جدید از بین می‌برد

 

عفو بین‌الملل ۱۶مرداد ۱۴۰۳: مقامات رژیم ایران اعدام خودسرانه نفرت‌انگیز و مخفیانه مرد جوانی را انجام داده‌اند که در بازداشت تحت شکنجه و سایر بدرفتاریها از جمله خشونت جنسی قرار گرفته بود، سپس پس از یک محاکمه ساختگی به اعدام محکوم شد.

این اعدام بار دیگر عزم رژیم ایران را برای استفاده از مجازات اعدام به‌عنوان ابزاری برای سرکوب سیاسی و القای ترس در میان مردم نشان می‌دهد.

این اعدام هم‌چنین هر گونه توهم پیشرفت حقوق‌بشر را با به دست گرفتن قدرت توسط رئیس‌جمهور جدید در هفته گذشته، از بین می‌برد.

عفو بین‌الملل در این بیانیه بر لزوم آغاز تحقیقات جنایی بر اساس اصل صلاحیت جهانی علیه همه کسانی که مسئولیت کیفری برای جنایات طبق قوانین بین‌المللی دارند، از جمله مقامات عالی‌رتبه رژیم ایران، تأکید کرد.

 

نیویورک تایمز ۱۶مرداد ۱۴۰۳: 

اعدام رضا رسایی تنها چند هفته بعد از انتخاب رئیس‌جمهور جدید صورت گرفت. گروه‌های حقوق‌بشری به‌سرعت متذکر شدند که اعدام آقای رسایی بیانگر آن است که تغییر واقعی را لزوماً نمی‌توان انتظار داشت. عفو بین‌الملل گفت که اعدام رسایی مخفیانه و بعد از یک دادگاه قلابی صورت گرفت و به خانواده و وکلایش نیز اطلاع داده نشده بود.

 

محکومیت اتحادیه اروپا:

سایت یوروپین یونیون اکسترنال اکشن- رضا رسایی روز سه‌شنبه پس از دستگیری و محکومیت به اعدام در ارتباط با اعتراضات سال ۱۴۰۱ توسط مقامات رژیم ایران اعدام شد.

اتحادیه اروپا به‌شدت استفاده از مجازات اعدام را به‌عنوان پاسخی به مخالفتهای داخلی محکوم می‌کند. و خواستار پایان فوری صدور احکام اعدام علیه معترضان در ایران است

(سایت یوروپین یونیون اکسترنال اکشن: ۱۶مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b358a264-0838-45ec-9354-bac53f827917"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات