728 x 90

محکومیت جاسوس حزب‌الشیطان در آمریکا به ۲۳سال زندان

محاکمه جاسوس حزب‌الله  لبنان در آمریکا - مریم طاها تامپسون
محاکمه جاسوس حزب‌الله لبنان در آمریکا - مریم طاها تامپسون

یک شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی برای حزب‌الشیطان لبنان دستگیر شده بود توسط دادگاهی در آمریکا به ۲۳زندان محکوم شد.
جان دِمِرز، دستیار دادستان در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری گفته است که محکومیت «مریم طاها تامپسون» نشان‌دهنده جدی بودن عملی است که او مرتکب شده و آن نقض اعتماد مردم آمریکا، به مخاطره انداختن منابع انسانی و نیروهای نظامی است که در کنار او به‌عنوان دوست و همکار خدمت می‌کنند.
وی اضافه کرد که آگاهی تامپسون از این‌که به چه کسانی اطلاعات حساس محرمانه می‌داد خیانت او را هر چه بدتر می‌کند.


بر اساس حکم دادگاه؛ مریم طاها تامپسون ۶۲ساله که به‌عنوان مترجم در یکی از پایگاههای نظامی آمریکا در خارج از این کشور کار می‌کرده و به محرمانه‌ترین اطلاعات دولتی دسترسی داشته است؛ در دسامبر سال۲۰۱۹، به موقعیتی حساس در عراق منتقل شد.
پس از هلاکت قاسم سلیمانی توسط حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، رابط وی با حزب‌الله از او خواست در مورد افرادی که به آمریکا در هدف قرار دادن سلیمانی کمک کرده‌اند اطلاعات جمع‌آوری کرده و در اختیار «آنها» بگذارد. او نام حداقل ۸نفر، ۱۰مورد هدف آمریکایی، و چندین تاکتیک، تکنیک و روش عملکرد را در اختیار آنها گذاشته بود. تامپسون در فوریه سال۲۰۲۰ توسط اف.بی.آی دستگیر شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef9f9b52-4d2b-463a-887e-6c31b84bca56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات