728 x 90

محکومیت توافقات آزادسازی گروگانها توسط قانونگذاران آمریکا

مایکل مک‌کال - تام کاتن - جیم ریش
مایکل مک‌کال - تام کاتن - جیم ریش

مایکل مک کال نماینده کنگره و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌یی در روز دوشنبه ۲۰شهریور انتقال بخشی از پولهای بلوکه شده در کره جنوبی به رژیم ایران را محکوم و نوشت: «این اقدام، برای دشمنان آمریکا انگیزه ایجاد می‌کند تا دست به گروگانگیری بیشتر بزنند».

وی در بیانیه خود افزود که آمریکایی‌هایی که توسط جمهوری اسلامی زندانی شده‌اند، گروگانهای بی‌گناهی هستند و باید بلافاصله و بدون پیش‌شرطی آزاد شوند. با این حال، من به‌شدت نگران تصمیم دولت به معافیت تحریمی برای تسهیل انتقال ۶ میلیارد دلار پول به جمهوری اسلامی بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان، هستم.
وی هم‌چنین با اشاره به سالگرد عملیات ۱۱سپتامبر و جانباختن مهسا امینی به‌دست مأموران رژیم ایران اضافه کرد: «نکته ناراحت‌کننده این اقدام این است که در همان هفته‌یی رخ می‌دهد که سالگرد عملیات تروریستی ۱۱سپتامبر است. جمهوری اسلامی آشکارا رهبر القاعده را پناه می‌دهد و هم‌چنین قتل مهسا امینی توسط پلیس گشت ارشاد انجام شده است».

در همین روز سناتور جیم ریش عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با محکوم کردن اقدام دولت بایدن در انتقال بخشی از پولهای مسدود شده در کره جنوبی به رژیم ایران نوشت: «این امر انگیزه‌های خطرناکی برای بازداشت آمریکایی‌ها در خارج از کشور ایجاد می‌کند. این اقدام همزمان با ادامه حمله به نیروهای آمریکایی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه، درآمد بادآورده‌ای را برای جمهوری اسلامی به ارمغان می‌آورد، و در سالگرد کشته شدن مهسا امینی صدایی را به گوش آنها نمی‌رساند».

 

سناتور تام کاتن؛ سناتور ارشد جمهوریخواه نیز در پیامی در همین روز تصمیم دولت بایدن در پرداخت میلیاردها دلار از اموال مسدود شده در کره جنوبی به رژیم ایران در ازای آزادی گروگانها را خجالت‌آور خواند.

 

خاطرنشان می‌شود که واکنش‌های قانونگذاران آمریکایی و محکومیت اقدام دولت بایدن در انتقال اموال مسدود شده در کره جنوبی به‌دنبال خبری که رویترز در روز دوشنبه مبنی بر این‌که سندی را دیده است که به موجب آن وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن به‌عنوان بخشی از توافق مبادله زندانیان بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی برای انتقال پول بلوکه‌شده ایران از کره جنوبی به قطر معافیت تحریمی صادر کرده است علنی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81d5017d-9c74-444f-a7ea-a77fb98b57fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات