728 x 90

محکومیت دو بانک رژیم ایران به جرم پولشویی و تأمین مالی تروریسم

دادگاه کیفری بحرین
دادگاه کیفری بحرین

دادگاه کیفری بحرین؛ روز چهارشنبه ۷آبان، بانک المستبقل این کشور به همراه دو بانک رژیم ایران را به جرم پولشویی و تأمین مالی تروریسم، به جرایم سنگین محکوم کرد.
منابع خبری در بحرین؛ به‌نقل از رئیس دادسرای جرایم مالی و پولشویی گزارش کردند که دادگاه این کشور برای پنج مقام بانک المستقبل به جرم همکاری با رژیم ایران و پرونده‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم محکومیت پنچ سال زندان و جرایم مالی سنگین صادر کرده است.
یورونیوز ۸آبان نوشت: «بر اساس حکم دادگاه؛ جریمه بانک مرکزی رژیم ایران و سایر بانک‌های متهم در این پرونده به ۹۸میلیون و هفتصدهزار دلار بالغ می‌گردد».

هم‌چنین دادگاه عالی کیفری دستور توقیف ۱۱۲میلیون دلار پولی که به‌طورغیرقانونی از طریق این شبکه بانکی منتقل شده را صادر کرد.

در گزارش دادستانی بحرین نیز پیرامون این پرونده آمده است: « بانک المستقبل برای پنهان‌کاری و پوشاندن هویت بانک‌های ایرانی از سیستم سوئیفت استفاده و معاملات مربوط به بانک مرکزی، ملی و صادرات را انجام می‌داده است. این سیستم در واقع به بانک المستقبل امکان داده تا با دور زدن قوانین و مقررات دست به انتقال پول بزند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cc3cc70-5364-4d78-8b31-96c84a245412"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات