728 x 90

محکومیت ارتش میانمار توسط وزیران دفاع ۱۲کشور

درگیریهای میانمار
درگیریهای میانمار

رؤسای ستاد مشترک ارتشهای ۱۲کشور شامل استرالیا، کانادا، آلمان، یونان، ایتالیا، ژاپن، دانمارک، هلند، زلاند نو، کره جنوبی، انگلستان و آمریکا طی بیانیه مشترکی استفاده از نیروی مرگبار علیه تظاهر کنندگان توسط ارتش میانمار را محکوم کردند.

در این بیانیه از ارتش میانمار خواسته شده به موازین بین‌المللی پایبند مانده و به سرکوب اعتراضات پایان بدهد. روز شنبه در جریان اعتراضات در ۴۴شهر میانمار حداقل ۱۱۴نفر کشته شدند که خونین‌ترین روز در ماه گذشته بود.(سایت وزارت دفاع آمریکا ۸فروردین)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه ۸فروردین، وزیران دفاع ۱۲ کشور طی بیانیه‌یی مشترکی اعلام کردند یک ارتش حرفه‌یی، تابع استانداردهای بین‌المللی و مسئول محافظت از مردم است، نه آسیب رساندن به آنها.

سرکوب گسترده معترضان در میانمار طی روز شنبه، که به خونین‌ترین روز بعد از کودتای نظامیان تبدیل شد، موجی از انتقادهای بین‌المللی را برانگیخت.

روز شنبه مصادف با روز نیروهای مسلح در میانمار بود. در این روز رژه بزرگ نیروهای مسلح برگزار شد. به موازات آن نیروهای امنیتی در این روز به روی معترضان خواهان دموکراسی آتش گشودند و در شهرهای مختلف این کشور با معترضان درگیر شدند
لازم به ذکر است که تنها در روز گذشته شمار کشته‌شدگان در اعتراضات این کشور به دست‌کم ۹۱نفر رسیده و تاکنون حداقل ۴۲۳نفر از معترضان با ضرب گلوله نظامیان میانمار کشته شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc894fba-9598-4270-a244-433958bbea30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات