728 x 90

محمدصادق کوشکی، کارشناس رژیم: محصول برجام زندانی شدن دیپلمات‌های ایرانی ساکن نیویورک در یک قفس هزار متری است

محدودیت تردد دیپلماتهای رژیم ایران در نیویورک
محدودیت تردد دیپلماتهای رژیم ایران در نیویورک

محمدصادق کوشکی، کارشناس رژیم طی مصاحبه‌یی با روزنامه حکومتی رسالت ۱۹مرداد۹۸ به ناکامی برجام اعتراف کرد و گفت:‌ «پدیده‌یی که به نام برجام شکل گرفت علی‌رغم تمام اصرارهایی که دولت یازدهم و دوازدهم، آقای روحانی و حامیانشان داشتند تا از این توافق به‌عنوان پروژه ملی موفق یاد کنند. باید توجه داشت که این توافق یک نوع خودکشی از ترس مرگ بود، یعنی ما از ترس عواقب فشارهای آمریکا و اروپا متأسفانه با دست خودمان توانمندی و داشته‌های هسته‌ای‌مان را نابود کردیم، بخشی از آن تعطیل و بخش دیگر متوقف شد. همین موضوع باعث زیان جدی و بعضاً جبران‌ناپذیری به کشور شد. این موضوع در حالی است که در برابر آن هیچ‌چیز کوچکی دریافت نکردیم یعنی محصول برجام تنها زندانی شدن وزیر امور خارجه، دیپلمات‌های ایرانی ساکن نیویورک در یک قفس هزار متری است.»

این کارشناس رژیم افزود: «اروپایی‌ها در تلاش هستند تا ایران در قالب برجام بماند و این موضوع کاملاً قابل‌ درک است زیرا آنها با برجام یک برد بزرگی به دست آوردند و ایران را تحت چتر محدودیت‌های هسته‌یی ۸، ۱۵، ۲۵ساله و حتی بیشتر قرار دادند. به همین جهت اروپایی‌ها مایل هستند این برد بزرگ را تا آینده نامحدود ادامه دهند.»

وی گفت:‌ «آمریکایی‌ها برخلاف اروپایی‌ها نگاهشان آن است تا ایران را به‌اجبار وادار به پذیرش برجام‌های ۲و ۳ کنند، اروپایی‌ها نیز به‌دنبال تحمیل برجام ۲و ۳به ایران هستند اما اختلاف‌نظر‌شان با آمریکا بر سر حفظ برجام ۱در کنار برجام‌های ۲و ۳ است؛ این موضوع در صورتی است که آمریکایی‌ها می‌گویند برجام ۱ اتفاق افتاده و باید به‌سوی مراحل بعدی برجام حرکت کرد. این اختلاف‌نظر میان این دو وجود دارد اما در حوزه راهبردی میان اروپا و آمریکا هیچ اختلافی وجود ندارد و هر دو آنها خواستار ادامه پیدا کردن محدودیت‌های برجامی ایران هستند. برجام قفسی است که ایران در آن قفس خود را زندانی کرده تا فعالیت‌های هسته‌یی حتی صلح‌آمیز نداشته باشد و اروپایی‌ها و آمریکا قصد دارند تا در این قفس که ایران ساخته اسیر بماند.»

کوشکی با اشاره به تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با آخوند روحانی افزود: «تلاش‌های فرانسه جزیی از این مسیر است، یعنی این کشور به‌نوعی پیشتاز شده چرا که میان ایران و آمریکا و ایران و اروپا بحران وجود دارد و تنها فرانسه امکان صحبت با ایران را دارد... این کشور در تلاش است تا برجام قفسی باشد که ایران خود را با دست خودش زندانی کند و کلید این زندان را به دست اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها داده است».

وی افزود: «باید در شرایط فعلی بسیار مراقب بود که پس فریب بزرگی که به نام برجام به دولت ما تحمیل شد و قفس بزرگی که با دست خود ما ساخته شد و بانام برد – برد وارد قفس شدیم، این قفس را تمدید نکنیم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a064b512-7fc5-4cc9-9eec-9b811f72382d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات