728 x 90

محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ در سوئد - پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱

محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ در سوئد - شهادت پروفسور اریک داوید
محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ در سوئد - شهادت پروفسور اریک داوید

محاکمه حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام ۶۷ در سوئد

پنجشنبه ۴فروردین ۱۴۰۱

 

ادای شهادت پروفسور اریک داوید

از برجسته‌ترین حقوقدانان بین‌الملل

روز پنجشنبه ۴ فروردین۱۴۰۱ محاکمه حمید نوری از عاملان قتل‌عام زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت، در دادگاه سوئد ادامه یافت. در این جلسه اریک داوید، پروفسور برجسته و سرشناس حقوق عمومی بین‌الملل و رئیس مرکز حقوق بین‌الملل در دانشگاه آزاد بروکسل و عضو کمیسیون بین‌المللی حقیقت‌یاب بشردوستانه به سؤالات وکلای مدافع و دادستانها پاسخ داد و نظریه‌های حقوقی خود را در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷توسط رژیم آخوندی بیان کرد.

پروفسور اریک داوید در این جلسه پس از معرفی توسط رئیس دادگاه به تشریح نظریه حقوقی‌اش در مورد قتل‌عام پرداخت.

وی در ادامه توضیح داد که رویارویی مجاهدین و رژیم آخوندی را باید به‌عنوان یک درگیری غیربین‌المللی محسوب کرد، وی تأکید کرد که هر درگیری غیربین‌المللی باید آشکار باشد، یعنی نزاع و درگیری باید بین دو طرفی باشد که آشکارا اعلام جنگ کرده باشند، مسئولان آن باید آشکار باشند و بتوان آنها را شناسایی کرد که این شرط در مورد رویارویی مجاهدین و رژیم صادق است. وی سپس در مورد شرط دوم این‌که این رویارویی یک رویارویی غیربین‌المللی است توضیحات خود را ارائه داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c37f9f55-c0e6-48d3-88c1-2fc6e0756bc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات