728 x 90

مجمع عمومی سازمان ملل الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین توسط روسیه را محکوم کرد

سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین توسط روسیه و همه‌پرسی در مرزهای بین‌المللی اوکراین"و"تلاش برای الحاق غیرقانونی" را محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه روز ۲۰مهرماه در گزارشی نوشت: مجمع عمومی ملل متحد روز چهارشنبه با اکثریت قاطع به محکومیت الحاق بخش‌هایی از اوکراین به روسیه، پس از وتوی تلاشی مشابه در شورای امنیت از سوی مسکو، رأی داد.

مجمع عمومی قطعنامه را با ۱۴۳رأی موافق و ۵رأی مخالف تصویب کرد، اما ۳۵کشور از جمله چین، هند، آفریقای جنوبی و پاکستان به‌رغم تلاش دیپلماتیک عمده ایالات متحده برای محکومیت واضح‌تر مسکو، رأی ممتنع دادند.

این قطعنامه "سازماندهی به‌اصطلاح همه‌پرسی در مرزهای بین‌المللی اوکراین"و"تلاش برای الحاق غیرقانونی" که ماه گذشته توسط رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین برای چهار منطقه اعلام شد، را محکوم می‌کند.

این قطعنامه از همه آژانس‌های سازمان ملل و آژانس‌های بین‌المللی می‌خواهد که تغییرات اعلام شده توسط روسیه در مرزها را به‌رسمیت نشناسند و از مسکو می‌خواهد «فوری و بدون قید و شرط» تصمیمات خود را لغو کند.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، از همه کشورها خواسته بود که این پیام را ارسال کنند که جهان "تسخیر زمین همسایگان به‌زور را تحمل نخواهد کرد."

او گفت، "امروز روسیه است که به اوکراین حمله می‌کند. اما فردا می‌تواند کشور دیگری باشد که قلمرو آن نقض می‌شود. ممکن است شما باشید. شما می‌توانید نفر بعدی باشید. از این مجمع چه انتظاری دارید؟"...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2380211f-903c-435c-ae73-8629976ed311"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات