728 x 90

مجلس نمایندگان آمریکا از معترضان ایرانی حمایت می‌کند

قیام ایران
قیام ایران

سایت واشنگتن فری بیکن سه‌شنبه ۲۰دی نوشت مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای از «شجاعت، شجاعت و عزم ایرانیانی که امنیت خود را برای سخن گفتن علیه نقض حقوق‌بشر رژیم ایران به خطر می‌اندازند» ستایش می‌کند.

مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان حول قطعنامه‌ای تجمع می‌کند که همبستگی و حمایت از معترضان ایرانی را که جان خود را برای تظاهرات علیه رژیم تندرو به خطر می‌اندازند، ابراز می‌کند. این قطعنامه به رهبری کلودیا تنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، از حمایت اولیه ۳۴ عضو، از جمله ۲۲ دموکرات، برخوردار است. منابع کنگره که با فری‌بیکن صحبت کردند گفتند که این قطعنامه به‌طور رسمی روز سه‌شنبه معرفی شد و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده با حمایت گسترده دو حزب به تصویب برسد. حمایت گسترده از تلاش‌ها این پیام را می‌فرستد که کنگره از نزدیک شاهد اعتراضات در ایران است و در کنار مخالفان ضد رژیم در تلاش برای سرنگونی دولت تندرو ایستاده است.

 

هم‌چنین سه‌شنبه ۲۰دی کلودیا تنی نماینده کنگره، قطعنامه دو حزبی در حمایت از معترضان شجاع ایرانی را مجدداً معرفی کرد.  کلودیا تنی، نماینده کنگره از نیویورک در اولین روز از کنگره ۱۱۸، یک قطعنامه دو حزبی را مجدداً ارائه کرد که در آن از شجاعت، و عزم زنان و مردان ایران که در بیش از ۱۳۰شهر کشور علیه رژیم ایران به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تظاهرات می‌کنند قدردانی می‌کند.

 

محکومیت اعدامها

توئیتر مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: مک کال(۱۰ژانویه): «اعدام تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز توسط رژیم ایران وحشتناک است. علی خامنه‌ای و مزدورانش باید پاسخگوی جنایات خود علیه مردم ایران باشند، که به‌معنای عدم لغو تحریم‌ها برای این رژیم سرکوبگر است».

 

 

 

سناتور منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا- طی پیام توئیتری چهارشنبه ۲۱ دی نوشت: «محمدمهدی کرمی وسید محمد حسینی آخرین مردان بی‌گناهی هستند که در ایران پس از محاکمه‌های ساختگی و اتهامات دروغین توسط رژیمی که حاضر است جوانان خود را با بیرحمی و قساوت به‌قتل برساند، اعدام شدند».

 

 مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا  نیز در پیام توئیتری  سه‌شنبه ۲۰ دی  نسبت به سرکوب معترضین نوشت: «اعدام تظاهر کنندگان مسالمت‌آمیز توسط رژیم ایران وحشتناک است. علی خامنه‌ای و مزدورانش باید پاسخگوی جنایات خود علیه مردم ایران باشند، که به‌معنای عدم لغو تحریم‌ها برای این رژیم سرکوبگر است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/826abcba-a2ce-48c8-ba76-57d4cfedaa0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات