728 x 90

فراخوان به اتخاذ سیاست قاطع در قبال رژیم ایران در اجلاس رسمی مجلس فدرال آلمان

گیده یانسن رئیس کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان - پتر بیسترون نماینده مجلس فدرال از حزب آلترناتیو برای آلمان
گیده یانسن رئیس کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان - پتر بیسترون نماینده مجلس فدرال از حزب آلترناتیو برای آلمان

در اجلاس رسمی مجلس فدرال آلمان، بوندستاگ، درباره خاورمیانه و سیاست‌های دولت آلمان، شماری از نمایندگان با استناد به قیام مردم ایران و شعارها و خواستهای قیام‌کنندگان برای تغییر و خلاصی از دیکتاتوری آخوندی، سیاست مماشات با این رژیم به چالش کشیدند و از قیام مردم ایران حمایت کردند.

 

گیده یانسن رئیس کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان

گیده یانسن رئیس کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان در سخنرانی خود گفت:

«این‌که مردم ایران بعد از حوادث روزها و هفته‌های اخیر در ابعاد چندین هزار نفره به خیابان‌ها میریزند، خود گواه شجاعت باور نکردنی آنهاست. من معتقدم که پارلمان ما می‌تواند با به‌رسمیت شناختن این تحول، به مردم ایران این پیام را بفرستد که ما در کنار آنها ایستاده‌ایم.

ایرانیان دیگر فقط علیه سیاست‌های مخرب اقتصادی حکومت ایران تظاهرات نمی‌کنند. آنها متفاوت از اعتراضات قبلی خواهان شفافیت و حقوق بنیادین خودشان هستند و در این راستا نیز خطر دستگیریهای خودسرانه و جان باختن را به جان می‌خرند. این امر خشم و نگرانی آنها و هم‌چنین امید آنها را به فرصتی برای ایجاد تغییرات بنیادین در کشورشان نشان می‌دهد».

 

خانم گیده یانسن رئیس کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان در ادامه سخنرانی خود افزود:

«با اشاره به اعدامهای گسترده و سرکوب آزادیها از جمله سانسور اینترنت گفت: پلیس رژیم ایران شدیداً با تظاهر کنندگان برخورد می‌کند. در سال ۱۳۹۸ سرکوب به شلیک گاز اشک‌آور محدود نشد، بلکه رژیم با اعمال وحشیانه قهر، مقاومت مردم را سرکوب کرد. که بیش از ۱۵۰۰نفر به‌قتل رسیدند. به‌نظر من همان موقع باید دولت آلمان خود را در کنار تظاهر کنندگان قرار می‌داد.

ما نیاز به سیاست خارجی ای نداریم که فقط به ابراز تأسف بسنده کند یا هشدار دهد و خواهش کند یا گزارشها و اخبار را سرجمع کند. ما نیاز به یک سیاست خارجی داریم که رعایت حقوق‌بشر را تضمین کند.

آقای وزیر خارجه‌ هایکو ماس! مردم در ایران به ما نشان می‌دهند که اراده تغییر دارند. ما و دولت آلمان هم باید از مردم ایران یاد بگیریم».

 

پتر بیسترون نماینده مجلس فدرال از حزب آلترناتیو برای آلمان

پتر بیسترون نماینده مجلس فدرال با یادآوری هلاکت قاسم سلیمانی گفت: [قاسم سلیمانی] مسئول کشتار دهها هزار انسان در سوریه بود. اتحادیه اروپا او را به‌عنوان تروریست رده‌بندی کرده بود. و شبه‌نظامیان تحت‌امر [سلیمانی] نه تنها صادر کنندگان ترور به کشورهای نزدیک ایران در منطقه هستند بلکه آنها مهمترین تکیه‌گاه رژیم آخوندها در ایران هستند.

این شبه‌نظامیان در پاییز گذشته ۱۵۰۰نفر را در ایران صرفاً به‌دلیل این‌که آنها به خیابان‌ها ریخته و علیه رژیم دست به تظاهرات‌ زده بودند، به‌قتل رساندند.

من به حزب سبزها می‌گویم: به‌جای فرش قرمز پهن کردن برای این حاکمان ستمگر، باید درپی این باشید که به مردم ایران کمک کنید.

پتر بیسترون سپس بخشهایی از پیامهای قیام‌کنندگان خطاب به نمایندگان پارلمان آلمان که برای وی فرستاده و خواستار حمایت از قیام مردم ایران شده بودند را جلسه پارلمان آلمان قرائت کرد و افزود:

«دوستان عزیز نماینده، این الزام این دوران است که به مردم ایران کمک کنیم و با بهانه‌های حقوقی به این مردم پشت نکنیم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/415309ec-1d82-4c54-a3fd-45abb688ec40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات