728 x 90

مجلس عوام انگلستان: سؤال نمایندگان در مورد نقض حقوق‌بشر بعد از اعتراضات در ایران

مجلس عوام انگلستان
مجلس عوام انگلستان

جمعی از نمایندگان مجلس عوام انگلستان روز سه‌شنبه ۱۷آبان ۱۴۰۱ در جلسه‌ای درباه نقض حقوق بشر در ایران بعد از قیام سراسری از آقای دیوید روتلی معاون وزیر خارجه انگلستان، درباره موضع و اقدامات دولت انگلستان سوالاتی را طرح کردند.

سایت مجلس عوام انگلستان ۱۷آبان ۱۴۰۱:

دیوید روتلی معاون وزیر خارجه انگلستان در امور آمریکای لاتین و جزایر کارائیب: مرگ مهسا امینی و همه جان‌باختگان که در برابر مقامات قیام می‌کنند، فاجعه‌ای است که نشان‌دهنده بی‌توجهی تکان‌دهنده رژیم به حقوق مردم ایران است. ما دیدگاههای خود را با قوی‌ترین عبارات ممکن برای ایران روشن کردیم. ما اقدامات ایران را قویاً محکوم کرده‌ایم از جمله در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل. و ما گشت ارشاد و هفت مقام دیگر را که مسئول نقض حقوق‌بشر هستند، تحریم کرده‌ایم.

باب بلکمن: هزاران ایرانی تنها به‌دلیل حمایت خود از افرادی که به‌قتل رسیده‌اند، دستگیر شده‌اند. اکنون فهرست بلندبالایی از افرادی که فقط به‌خاطر اعتراض به اعدام محکوم شده‌اند، به من ارائه شده است. و حتی بدتر از آن، خبرنگاران ایرانی بریتانیایی که اکنون در بریتانیا مقیم هستند با تهدیدهای موثق پلیس مبنی بر این‌که سپاه پاسداران جان آنها را تهدید می‌کند، تهدید شده است. چه کار بیشتری باید سپاه پاسداران انجام دهد قبل از این‌که آنها را به‌طور کامل لیست‌گذاری کنیم؟

دیوید روتلی: من می‌دانم که دوست گرامی‌ام احساسات بسیار قوی در مورد این مسائل دارد و این نگرانیها را در بالاترین سطوح در وزارت‌خارجه انگلستان مطرح کرده است. ما با صراحت نگرانی‌هایمان را در مورد فعالیت‌های مستمر و بی‌ثبات کننده سپاه پاسداران در سراسر منطقه ابراز کردیم. انگلستان طیفی از تحریم‌ها را برای مهار فعالیت‌های بی‌ثبات کننده سپاه پاسداران حفظ می‌کند. فهرست سازمانهای لیست‌گذاری شده مستمر مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما به‌طور معمول در مورد این‌که آیا یک سازمان در حال بررسی برای لیست‌گذاری تحریمی است یا خیر اظهارنظر نمی‌کنیم. من می‌دانم که دوست گرامی‌ام دلایل آن را درک می‌کند.

یکی از نمایندگان پارلمان: گروه حقوق‌بشر ایران تخمین می‌زند که بیش از سیصد نفر از جمله بیست و چهار کودک در اعتراضات در ایران پس از مرگ مهسا امینی کشته شده‌اند. و مطمئنم تمام این پارلمان در همبستگی خود با همه کسانی که برای آزادی به این رژیم وحشی اعتراض می‌کنند، شریک هستند. با توجه به این حملات وحشیانه، می‌توانم از وزیر بپرسم که آیا دولت بریتانیا از اقدامات برای اخراج ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل حمایت خواهد کرد برای این‌که نشان دهد که انگلستان قاطعانه در کنار زنان و کودکان ایران و معترضانی که به آنها پیوسته‌اند، ایستاده است؟

دیوید روتلی: عضو محترم به نکات بسیار مهمی در مورد ماهیت ریشه‌دار و مردمی اعتراضات اشاره می‌کند. و همان‌طور که تأکید کردم، ما در حال انجام اقدامات قوی علیه ایران هستیم. نکته‌ای که او به آن اشاره می‌کند من به‌طور خاص با لرد احمد، وزیر مشاور در امور خاورمیانه در وزارت‌خارجه انگلستان مطرح خواهم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dda9bc8-124a-41cb-bd43-ab6c314a3b97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات