728 x 90

مجلس رژیم ایران، اعتراف به بیکاری۲۰میلیون جوان ۱۵الی ۲۹ساله

صنایع دستی و خانگی
صنایع دستی و خانگی

محمدرضا بادامچی رئیس به‌اصطلاح فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس رژیم ایران، چهارشنبه ۷شهریور ضمن اطلاع‌رسانی از حضور معاون اشتغال وزارت کار رژیم در جلسه این فراکسیون، به بحران بیکاری اعتراف کرد و گفت در حال حاضر در ایران آخوند زده از هر ۶نفر تنها یک نفر شاغل است و ۲۰میلیون جوان بیکار داریم

 

توصیه مشاغل خانگی برای ۲۰میلیون جوان بیکار

این به‌اصطلاح نماینده مجلس، در خصوص جلسه روز سه‌شنبه فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس رژیم، گفت: «این جلسه با هدف بررسی توسعه مشاغل خانگی و با حضور معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است».

بادامچی در اعتراف به رکود اقتصادی و بیکاری جوانان که حاصل سیاستهای جنگ‌افروزانه و چپاولگرانه رژیم ولایت فقیه است، افزود: «اکنون یک نفر از شش نفر در جامعه ایرانی کار می‌کنند، قریب به ۲۰میلیون نفر جوانان ۱۵الی ۲۹ساله کشور بیکار هستند. نرخ بیکاری مردان در بین سنین ۱۵الی ۲۹سال، معادل ۲۱درصد و زنان ۴۰درصد است لذا در این شرایط رکود اقتصادی باید به رونق مشاغل کوچک و خانگی توجه شود، چرا که بسیار ضروری هستند».

البته این کارگزار حکومتی نگفت که کسانی که به‌زعم او کار دارند، کارشان ثابت و دائم است یا کارهای کاذب نظیر دستفروشی و... را نیز کار حساب می‌کند. همچنین هیچ اشاره‌ای به کار برده وار و بدون پرداخت ماهها حقوق بخور و نمیر کارگران به‌اصطلاح شاغل و حذف حق بیمه و.... آنها، نکرد.

 

درمانده از ایجاد کار و صنعت، پیشنهاد صنایع دستی

وی که لقب رئیس فراکسیون کار و کار آفرینی مجلس ارتجاع را یدک می‌کشد، درمانده از سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع مادر در کشور، خواستار ایجاد کارهای دستی و خانگی شد و برای توجیه آن گفت: «در کشور ایران هنر صنایع دستی و تنوع آن بیش از سایر نقاط مورد توجه است. هنر ایرانی خواهان بسیاری در میان سایر ملل و در بین گردشگران دارد از طرفی با سرمایه اندک تلاش در این زمینه دستاوردهای قابل توجهی دارد».

این در حالی است که به‌دلیل سیاستهای رژیم آخوندی و بازگشت تحریمها موضوع گردشگری خارجی از ایران نیز زیر سؤال است و به‌دلیل کاهش مسافر بسیاری از شرکتهای هواپیمایی، نظیر بریتیش ایرویز و ایر فرانس و ک ال ام هلند و... پروازهایشان را به ایران قطع یا محدود کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65eccc52-97e3-4b4e-b723-68c37d68b2fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات