728 x 90

مجلس ارتجاع؛ اعتراف به شکاف وحشتناک طبقاتی و تشتت و درماندگی در دولت رئیسی جلاد

مجلس ارتجاع - عکس از آرشیو
مجلس ارتجاع - عکس از آرشیو

سه ماه پس از روی کار آمدن رئیسی جلاد، مجلس ارتجاع روز یکشنبه ۱۶آبان بار دیگر به صحنه ترس و وحشت رژیم از پیامدهای شکاف وحشتناک طبقاتی و کشاکش برسر تشتت و درماندگی در کابینه رئیسی تبدیل شد.

دهمرده، عضو مجلس رژیم:

حقیقتاً گرانی و بیکاری آستانه تحمل مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر را بریده است؛ تدبیری از جنس کوتاه مدت و میان مدت بیاندیشید. برخورد جدی با مفسدین دانه درشت توزیع نامناسب بودجه و امکانات به‌مراتب بدتر از کسری بودجه است. عملکرد به‌گونه‌یی است که روز به روز، فاصله نقاط برخوردار و کم برخوردار بیشتر چاقها چاقتر و لاغرها لاغرتر می‌شوند.

صباغیان بافقی، عضو مجلس رژیم

جناب آقای رئیسی برای گرانی‌ها فکری کنید، جلوی گرانی‌ها را بگیرید، مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند دیگر گوشت، میوه، ماشین و صاحب خانه شدن تقاضاهای دست چندم است. امروز خرید یک قالب پنیر و یک شانه تخم‌مرغ برای مردم سخت شده است، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند.

آقای رئیسی کی، چه زمانی این مشکل را حل می‌کنید، به مشکل مردم برسید، مردم تحت فشار هستند. عده‌یی امروز سرشان را برای غذا داخل بشکه‌های آشغال می‌کنند، عده‌یی هم ۷۰۰میلیون خرج گل عروسیشان می‌شود. این‌ها فاصله طبقاتی است، آقای رئیسی اقدام کنید.

آقای رئیسی پیشنهاد می‌دهم اگر نمی‌توانید قیمتها را کاهش دهید، حداقل برای شعاری که دادید که شعار عدالت بود، حقوق‌های نجومی را کاهش دهید.

امروز حداقل حقوق بعضی‌ها طبق قانون ۱۷برابر به عبارتی ۲۱برابر است فاصله وحشتناکی بین جامعه و قشر ضعیف که اکثریت را تشکیل می‌دهند و حداقل ایجاد می‌شود.

ناصری‌نژاد، عضو مجلس رژیم

باید همه مواظب باشیم در دام دشمنان و منافقین نیفتیم و دچار اختلاف و تنازع و تشتت نشویم که دشمن حتماً برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین ما نقشه‌ها دارد؛ بیان مشکلات و کاستیها از طرف نمایندگان دلیل بر این نیست که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم کاری نکرده!

بیاتی، عضو مجلس رژیم:

جناب آقای رئیس‌جمهور واگذاری اعتبارات عمرانی به استانها بسیار محدود انجام شده است، با توجه به آغاز فصل سرما دستورات لازم را دهید، برای استان مرکزی در بودجه ۷۰۰میلیارد اعتبار دیده شده که از این میزان ۱۰میلیارد به‌صورت نقدی به استان رسیده و ۲هزار پروژه باید اجرای شود. با توجه به سرمای هوا تا پایان سال هم امکان اجرای آنها وجود ندارد.

تذکر دیگری که دارم به وزیر راه و شهرسازی، شما به مردم وعده ساخت یک میلون واحد مسکونی ارزان قیمت برای جوانان در سال را دادید اما با گذشت ۴ماه از آغاز به کار دولت جدید خبری از احداث واحدهای مسکونی نیست.

مالکی، عضو مجلس رژیم:

نکته‌یی خدمت رئیس‌جمهور دارم، سه ماه از شروع کار دولت می‌گذرد به‌نظر می‌رسد برخی از وزرا هنوز در ماه عسل انتصابات به سر می برند، جناب آقای رئیسی خبرهای خوبی از تیم اقتصادی جنابعالی به خانه ملت نمی‌رسد، ظاهراًبرخی اختلاف‌نظرها در تیم اقتصادی فشار سنگین گرانی و تورم که سالها کمر مردم را خم کرده است به حاشیه رانده است.

هم‌چنین احساس می‌شود که رابطه دولت و مجلس هم قدری رو به سردی می‌رود که علت اصلی آن عدم جوابگوی و پاسخگویی وزرا نسبت به نمایندگان ملت است.

نظری، عضو مجلس رژیم:

تذکر بنده به وزیر اقتصاد هست دولت آقای رئیسی به مردم قول ثبات بازار سرمایه را دادند سرمایه‌های خرد مردم در بازار بورس نابود شده چه زمانی قرار است اقدام عملی صورت پذیرد مردم چشم انتظار هستند.

محسنی بندپی، عضو مجلس رژیم

تذکر دیگر من مربوط میشه به افزایش افسار گسیخته قیمت قبضهای مردم که تقریباً داد همه را در آورده است و به یک بحران اقتصادی اجتماعی دارد تبدیل می‌شود... . (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۶آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c7e5708-940e-4b28-9bfc-42e806965a11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات