728 x 90

مجلس آلمان و هلند خواستار افزایش تحریم علیه رژیم ایران و تروریست خواندن سپاه شدند

مجلس آلمان
مجلس آلمان

پنج‌شنبه ۲۴ آذر در نشست روز بوندستاگ، پارلمان آلمان، نمایندگان این کشور خواستار افزایش فشار بر رژیم ایران و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیاهه گروه‌های تروریستی شدند. کمتر از بیست و چهار ساعت پیش نمایندگان مجلس هلند نیز ضمن ارائه خواسته‌ای مشابه، خواهان تحریم نمایندگان مجلس ایران شده بودند.

شماری از نمایندگان از احزاب گوناگون در نشستی که روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه در پارلمان برگزار شد، در مورد اعتراضات در ایران صحبت کردند.

یورگن هارت، سخنگوی امور خارجی فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان، خواستار تشدید فشار و تحریم‌ها علیه رژیم جمهوری اسلامی و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سیاهه گروه‌های تروریستی شد.

لامیا کدور نماینده حزب سبزها اعدام محسن شکاری و مجید رضا رهنورد را بربرمنشانه و شوک‌آور خواند؛ دو جوانی که برای ایرانی آزاد و عاری از سرکوب‌ها به اعتراضات پیوسته بودند. "اعدام این دو جوان که برای ما غیرقابل تصور است، رویکردی است که سال‌های طولانی یک واقعیت در ایران است."

او افزود که رژیم ملایان در ایران به‌جای این‌که به‌سوی اصلاحات برود، سیاست سرکوب را در پیش گرفته است، اما در این رویکرد خود موفق نخواهند شد. به‌همین دلیل زنان و مردان شجاع ایران هم‌چنان به خیابان می‌روند و به‌همین دلیل به حمایت ما نیاز دارند.

لامیا کدور گفت که وزیر خارجه آلمان در راستای سیاست خود در همگرایی با دولت فرانسه تحریم‌هایی علیه مقامات ایران وضع کردند و در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، تلاش‌های وزیر خارجه آلمان به تصویب قطعنامه‌یی انجامید که رژیم ایران را محکوم کرد و قرار است کمیته‌یی متشکل از کارشناسان مستقل برای بررسی جنایتهایی که در ایران صورت گرفته است، مستند شوند.

هم‌چنین روز چهارشنبه نیز، پارلمان هلند خواستار تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به‌دلیل سرکوب وحشیانه معترضان شده بود.

نمایندگان پارلمان پادشاهی هلند، علاوه بر اعلام این خواسته که سپاه پاسداران در «سیاهه گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا» قرار بگیرد، خواهان آن شدند که «همه» نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تحریم شوند.

در پی موج تازه اعتراضات مردمی در ایران که سرکوب، بازداشت، زندان و اعدام توسط حکومت را در پی داشت، بسیاری از مقام‌های اجرایی و قانون‌گذار در کشورهای مختلف اروپا به هم‌بستگی با مردم ایران و مخالفت با اعمال رژیم برخاسته‌اند (دویچه وله ۲۴ آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/114f4aec-73cd-4894-9aaf-aaf4c1b5e3d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات