728 x 90

مجاهدین، نیم قرن مبارزه برای آزادی ایران، رپرتاژ تلویزیون ویژن پلاس آلبانی از گردهمایی جهانی ایران آزاد در اشرف۳ + فیلم

مریم رجوی - گردهمایی ایران آزاد
مریم رجوی - گردهمایی ایران آزاد

مهم نیست اسارت و بردگی چقدر قدرتمند باشد هنگامی که ملتی کسانی را دارد که زندگی را نه برای خودشان بلکه برای آزادی میهن‌شان می‌خواهند. آن وقت است که آزادی بسیار نزدیک است.

مجاهدین، نیم قرن مبارزه برای آزادی ایران

رپرتاژ تلویزیون ویژن پلاس آلبانی

از گردهمایی جهانی ایران آزاد

  • اپوزیسیون ایران در اشرف۳ به‌صورت آنلاین به ۳۰۰۰۰نقطه ملحق شد، ۱۰۰۰ شخصیت در اجلاس شرکت داشتند.
  • این اجلاس شرکت‌کنندگان را از ۱۰۰کشور در پنج قاره جهان و۳۰۰ جامعه ایرانیان را از سراسر جهان گردهم آورد.
  • زلزلةی از جانب اپوزیسیون که بنیانهای نظام خون‌آشام در تهران را به لرزه درآورده است.
  • در شرایطی که جهان با کرونا دست به گریبان است تعداد استثنایی شرکت‌کنندگان در این اجلاس آن را تبدیل به بزرگترین رویداد آنلاین جهان کرد.

مجری تلویزیون ویژن پلاس آلبانی: اکنون توجه شما را به یک رپرتاژ در مورد گردهمایی سالانه ”اجلاس ایران آزاد“ که در ماه جولای برگزار شده است جلب می‌کنم.

هیچ ملتی آزادی‌اش را بدون این‌که افرادی باشند که خودشان را فدا کنند و مبارزه کنند، به‌دست نیاورده است.

مهم نیست اسارت و بردگی چقدر قدرتمند باشد، هنگامی‌که ملتی کسانی را دارد که زندگی را نه برای خودشان بلکه برای آزادی میهنشان می‌خواهند، آن وقت است که آزادی بسیار نزدیک است.

مجاهدین نیم قرن مبارزه برای آزادی ایران

امروز ۱۷ژوئیه ۲۰۲۰ است. ما در مانز در منطقه دورس هستیم. روی تپه‌های منطقه، از داخل یک شهرک کوچک، هزاران فریاد شادی همزمان بگوش می‌رسد.

این صدای شعار بیش از ۲۸۰۰عضو مجاهدین است که در اشرف۳ ساکن هستند.

مجاهدین و مقاومت ایران اکنون کنفرانس سالانه خود را به‌نام اجلاس جهانی «ایران آزاد» شروع کرده‌اند.

این یک اجلاس سالیانه است. یک رویداد بزرگ که تمامی مقاومت ایران علیه رژیم فاشیستی اسلامی را که بر کشور حکومت می‌کند، گردهم آورده است. آنها به هزاران هزار هوادار از سراسر جهان پیوسته‌اند. یک ایران آزاد و دمکراتیک. این موضوع کلیدی این اجلاس پرشکوه است.

از یک طرف، این اجلاس همانند یک جشن آزادی است که امید، دمکراسی و یک زندگی بدون دیکتاتوری را گرامی می‌دارد. و از سوی دیگر، یادواره‌ای است از بیش از ۱۰۰۰۰۰شهید که زندگیشان را برای آزادی فدا کرده‌اند.

اما فراتر از همه اینها، این اجلاس جلوه‌ای از تنها نیروی اپوزیسیون است که یک تهدید واقعی رژیم آخوندها در داخل ایران است.

حمایت گسترده مدنی و سیاسی از سراسر جهان، قدرت بسیار عالی اپوزیسیون داخل و خارج ایران را بنمایش می‌گذارد. زلزله‌ای از جانب اپوزیسیون که بنیانهای نظام خون‌آشام در تهران را به لرزه درآورده است.

شاید این تقدیر بوده که هزاران عضو مجاهدین از این طوفان مقاومت به آلبانی بیایند. شاید این تکرار تاریخ باشد که ما آلبانیاییها با مردم ایران مشترک هستیم. زیرا ما درست همانند آنها با معنای دیکتاتوری آشنا هستیم. در شرایطی که جهان با کرونا دست به گریبان است، اجلاس امسال به‌صورت آنلاین برگزار شد. تعداد استثنایی شرکت‌کنندگان در این اجلاس، آنرا تبدیل به بزرگترین رویداد آنلاین جهان کرد.

اپوزیسیون ایران در اشرف۳ نیز به‌صورت آنلاین همراه با ۳۰۰۰۰نقطه دیگر به گردهمایی ملحق شد. یک‌هزار شخصیت سیاسی، قضایی، نظامی، مذهبی و آکادمیک نیز در این اجلاس شرکت داشتند.

تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از سخنرانان در این اجلاس سناتورها و نمایندگان مجلس از ایالات متحده بودند. یک چنین نیروی اپوزیسیون عظیمی که از طریق اینترنت به‌صورت آنلاین نمایان شد، یک لحظه تاریخی برای ملت ایران و هم‌چنین برای دمکراسی جهانی بود. این اجلاس شرکت‌کنندگان را از ۱۰۰کشور در پنج قاره جهان و سیصد جامعه ایرانیان را از سراسر جهان گردهم آورد. اما از همه مهمتر، این اجلاس توسط نیروهای اپوزیسیون در داخل ایران که در آن به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند مورد استقبال قرار گرفت.

پرده آهنی فاشیسم مذهبی مانع کلمه آزادی نشد که به قلوب مردم ایران نفوذ کند.

اجازه بدهید نگاهی به تاریخچه سازمان مجاهدین قبل از این‌که به کنفرانس سه روزه بپردازیم، بیاندازیم. در طول تاریخ گروه‌های سیاسی و مذهبی زیادی فعالیت می‌کردند که خودشان را مجاهدین می‌نامیدند اما مجاهد در لغت به‌معنای رزمنده آزادی است. ایرانیانی که به آلبانی آمده‌اند به‌صورت دقیق «‌سازمان مجاهدین خلق ایران» نامیده می‌شوند. مبارزه آنها برای آزادی کشورشان ریشه‌های عمیقی به طول ۱۲۰سال در داخل ایران دارد.

به‌لحاظ سیاسی، آنها مخالف اسلام بنیادگرا بودند. آنها تفسیر دموکراتیک و بردبار از اسلام داشتند. در آنزمان، ایران پادشاهی بود. شاه ایران با قدرت مطلقه حکومت و مخالفان سیاسی را سرکوب می‌کرد.

در انقلاب سال۱۹۷۹، مجاهدین یک نقش کلیدی در سرنگونی نظام سلطنتی ایفا کردند. آنها امید بزرگ استقرار نهایی یک دمکراسی در ایران بودند. اما اول فوریه ۱۹۷۹ خمینی به ایران بازگشت. خمینی خود را با خشونت و ترور به‌عنوان رهبر همیشگی سیاسی و مذهبی ایران تحمیل کرد و ایران دوباره به یک دیکتاتوری ختم شد. این دیکتاتوری بسیار خشن‌تر از اولی بود.

بعد از ۴۰سال ترور، مقاومت ایران امروز قویتر از همیشه به‌نظر می‌رسد و حمایت بین‌المللی آنها بیشتر از همیشه است. شایان ذکر است که امروز یک زن مقاومت ایران را رهبری می‌کند. او مریم رجوی است. وی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران است.

در حقیقت، یک زن که رهبری سیاسی اپوزیسیون را به‌دست دارد لرزه بزرگی بر اندام دیکتاتوری قرون‌وسطایی خمینی است. تحت رهبری خانم رجوی، ‌زنان ایرانی در سلسه مراتب اپوزیسیون به موقعیت رهبری کننده ارتقاء یافته‌اند. آنها شجاعت عظیمی علیه حکومت آخوندها بخرج داده‌اند. بیش از نیمی از شورای ملی مقاومت از زنان تشکیل شده است. این یک هماورد قوی با رژیم کنونی تهران است که زنان در آن سرکوب شده و از حقوق برابر با مردان محرومند.

مریم رجوی در ۱۷ژوئیه در اولین روز کنفرانس در اشرف حضور یافت. اولین مکانی که وی رفت، یادواره فروغ جاویدان بود جایی که یاد شهدای آزادی ایران گرامی داشته می‌شود .

وقتی که مریم رجوی وارد سالن اجلاس شد، از لندن، نیویورک، واشنگتن، برلین، پاریس و بسیاری جاهای دیگر دیده می‌شد. در مجموع ۳۰۰۰۰تماس زنده در ۳۰۰۰۰مکان.

خانم رجوی در سخنرانی‌اش در اولین روز، بر اهمیت اجلاس که صدای نیم قرن مبارزه برای آزادی ایران است، تأکید کرد.

مریم رجوی: این گردهم‌آیی صدای مقاومت ۴۰ساله مردم ایران علیه دیکتاتوری و فاشیسم دینی برای آزادی و دمکراسی است. صدای بزرگ‌ترین، طولانی‌ترین، بغرنج‌ترین و خطیرترین مقاومت سازمان‌یافته در تاریخ ایران.

ضمن خوش‌آمد گویی به حضار و شخصیتهای بین‌المللی که به‌صورت آنلاین در اجلاس شرکت کرده بودند، رجوی سه تعهد اصلی خود را از جانب مقاومت ایران بیان نمود.

  • تعهد اول این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، این رژیم را سرنگون می‌کنیم و ایران را پس می‌گیریم.
  • تعهد دوم ما این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، ایران دموکراتیک و آزاد را بنا می‌کنیم.
  • تعهد سوم ما این است که به حاکمیت و رأی جمهور مردم وفادار باشیم. نه‌در پی دستیابی به‌قدرت به‌هر قیمت، بلکه در پی برقراری آزادی و عدالت به هر قیمت باشیم. هرگز به دیکتاتوری شاه و شیخ برنگردیم.

بقیه شرکت‌کنندگان از سراسر جهان که در اجلاس شرکت کرده بودند همزمان با سخنان خانم رجوی در یک صفحه نمایش داده می‌شدند. بنا به‌گفته آنان، رهایی ایران از دیکتاتوری یک آرمان تخیلی و یک رویای شاعرانه نیست. یک آلترناتیو واقعی برای برقراری این آزادی وجود دارد. جایگزینی که متفاوت از رژیم خون‌ریز آخوندی است. در روز اول اجلاس، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و یکی از افراد نزدیک به پرزیدنت ترامپ نیز سخنرانی کرد.

رودی جولیانی: بزرگترین گردهمایی مجازی در جهان که مردم را در زوم به یکدیگر وصل می‌کند بسیار هیجان انگیز است. نمی‌توانم تصور کنم، از ۱۰۲کشور، تقریباً ۳۰، ۰۰۰ مکان مختلف. این برنامه، مهمتر از همه، برای مردم ایران که تحت ترور، استبداد، ظلم و ستم به سر می‌برند، به‌صورت زنده در ایران پخش می‌شود و بگذارید به آنها بگوییم که این گردهمایی برای آنها است. این برنامه به آنها اجازه می‌دهد که بدانند که مبارزه آنها برای آزادی در سراسر جهان پشتیبانی می‌شود.

پاندلی مایکو: مجاهدین مشکل ایران نیستند، آنها پرچم آزادی آینده کشورشان هستند. آزادی، اول از همه صبر و امید است. مجاهدین قانون نانوشته آزادی هستند. به این دلیل است که چرا آنها پرچم امید هستند . انتخابهای آنها شجاعت آنها را نشان می‌دهد.

سالی بریشا: من فکر می‌کنم این اجلاس، مقاومت شما را به‌عنوان تنها امید واقعی برای آزادی ملت قدرتمند شما و تحقق هدف نهایی برای یک ایران آزاد ارائه می‌کند.

حمایت سناتورها و نمایندگان مجلس آمریکا، اعضاء پارلمان اروپا، پارلمان انگلیس و بسیاری کشورهای دیگر برای یک ایران آزاد از سراسر جهان دمکراتیک، بسوی این اجلاس سرازیر شد‌.

آنا فوتیگا: عضو پارلمان اروپا- - دوستان عزیز، مطمئن باشید که در داخل پارلمان اروپا گروه بزرگی از تحسین کنندگان و طرفداران دارید که روزانه این وضعیت را در ایران مانتیور می‌کنند. ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم. ما می‌خواهیم مردم ایران زندگی بهتری داشته باشند. ما می‌خواهیم پشتیبان شما باشیم.

بسیاری از شخصیتها که در این اجلاس سخنرانی کردند به آلبانی که موضع درستی در حمایت از آزادی و حقوق‌بشر اتخاذ کرده، تبریک گفتند.

تام مکنتاک: من می‌خواهم شما بدانید که کاری که شما انجام می‌دهید نه تنها برای رهایی مردم ایران از دست آیت‌الله‌ها می‌باشد بلکه برای استقرار صلح و امنیت جهان در مقابل تهدیدها و توطئه‌های این افراد شرور است.

مجاهدین و مقاومت ایران همان چیزی را که شخصیت مریم رجوی نمایندگی می‌کند محترم می‌دانند. او نمادی از برابری جنسیتی و حقوق‌بشر است.

والنتینا اسکای: زنی مانند مادام رجوی. یک رهبر زن در مقابل رژیم آخوندها. و این یک پیام بسیار قوی است. این یک پیام بسیار قوی نه تنها برای ایران بلکه یک پیام برای منطقه و فراتر از آن است.

تحت رهبری این زن، این مقاومت طرحی ده ماده‌ای برای برقراری دموکراسی در ایران ارائه نموده است. این ۱۰ ماده هسته اصلی مبارزه اپوزیسیون است. آنها یک آلترناتیو آماده و مناسب به‌محض سرنگونی رژیم دیکتاتوری خمینی هستند.

تام ریج: به این خوب فکر کنید، یک بیماری همه‌گیر جهانی، Covid-۱۹، نمی‌تواند جهان را از جمع شدن در حمایت از آرمان شما منصرف کند. خانم رجوی ما گردهم آمده‌ایم تا علناً، با افتخار و با صدای بلند حمایت خود را از شما برای شورای ملی مقاومت ایران، مجاهدین خلق و آزادیخواهان ابراز کنیم. همه ما در کنار شما هستیم خانم مریم رجوی

رابرت جوزف: می‌دانیم که تغییر رژیم باید از درون انجام شود. ما می‌دانیم که تغییر رژیم از درون رخ خواهد داد. خانم رجوی و برنامه ۱۰ ماده‌ای چشم‌انداز اقدامات مؤثر و اهدافی را برای اطمینان از انتقال صلح‌آمیز به یک ایران سکولار، غیرهسته‌ای، دموکراتیک و آزاد فراهم می‌کند. خانم رجوی، من در کنار شما ایستاده‌ام. من با شما ایستاده‌ام حاضر، حاضر، حاضر.

لولزیم باشا: ما از خواست مردم ایران برای تغییر حمایت می‌کنیم و از برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی برای آینده ایران، که به مردم ایران یک کشور آزاد، سکولار و دموکراتیک را ارائه می‌دهد، قدردانی می‌کنیم. من و حزب دموکرات آلبانی در کنار مردم ایران هستیم که به اعتراضات قانونی و صلح‌آمیز علیه یک رژیم ستمگر و فاسد ادامه می‌دهند.

گریدا دوما: دوباره، تبریک من به خانم رجوی و رهبری عالی و برنامه مشخص ده ماده‌ای او برای آینده ایران برای انتخابات آزاد بر اساس حق رأی به‌رسمیت شناخته شده جهانی است، برابری برای زنان و مذاهب، جدایی دین از دولت، سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، و ایران غیرهسته ای. تردیدی ندارم که به‌زودی روزی فرا می‌رسد که خانم رجوی می‌تواند برنامه ۱۰ ماده‌ای خود را برای ایران آزاد به اجرا بگذارد.

از سوی بسیاری از شخصیتهای کشورهای عربی نیز همان حمایت از شورای ملی مقاومت ایران ابراز شده است.

هر بیانیه، هر سخنرانی و هر قسمت از اجلاس از سراسر جهان به‌صورت زنده دیده شد و مورد تحسین قرار گرفت. صدها تن از ایرانیان در برلین، پاریس، واشنگتن، لندن، آمستردام و بروکسل در برابر صفحه‌های بزرگ نمایش گرده آمده بودند.

اما لحظه اوج روز اول این اجلاس صدای شهروندان از داخل ایران بود. درست همان‌طور که این اجلاس قدرت و امید را برای مردم داخل ایران می‌فرستد، سلام آنها نیز برای کسانی که در خارج از کشور هستند، نیرو و امید به ارمغان می‌آورد.

مسیر مقاومت علیه وحشیگری رژیم آخوندها طولانی است. این مسیر بدون قربانی نبوده و غم‌انگیز این‌که به قیمت جان هزاران نفر، طی شده است. زنان و مردانی که یک ایران آزاد را می‌خواستند. رژیم فاشیستی اسلامی تهران، با بیشترین قساوت هر اعتراض یا مخالفتی را سرکوب کرد. در نتیجه، ۱۲۰۰۰۰تن توسط این رژیم کشته شدند تنها به این دلیل که مخالف آن بودند. هزاران تن دیگر زندانی شده و میلیونها تن مجبور به ترک خانه‌هایشان و زندگی در تبعید شدند. تنها در سال۱۹۸۸، رژیم ملاها ۳۰۰۰۰تن را ظرف چند ماه اعدام کرد. آنها زندانیان سیاسی بودند که در زندانهای ایران نگه داشته می‌شدند. بیشتر آنها اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران بودند.

روز دوم کنفرانس به این شهدای آزادی اختصاص داشت.

قبل از این‌که خانم رجوی در روز دوم اجلاس سخنرانی کند، برای ادای احترام به آنانیکه جان خود را برای آزادی ایران فدا کرده بودند، توقف کرد.

در موزه‌ای که در کمپ اشرف سه ساخته شده، او یک پیام قوی با نوشتن دو کلمه ساده فرستاد: می‌توان و باید

خانم رجوی گفت نام شهدا و خونشان هرگز فراموش نخواهد شد. امروز آنها الهام‌بخش نسل جدیدی از مقاومت در داخل ایران هستند.

مریم رجوی: آن خونهای پاک، به‌خصوص شهیدان۶۷، امروز در ایران در جوشش است و جوانان شورشی نسل‌در‌نسل، از آن انگیزه و الهام می‌گیرند. آن مجاهدان سربه‌دار، که هزار هزار سر به پای آرمان آزادی نهادند، موضوع امروز و اکنون جامعه ایران هستند.

از گذشته باید آموخت. کافی نیست که تنها با دیکتاتوری مخالفت کنی. بهمین خاطر است که علاوه بر مقاومت یک جایگزین قوی نیاز است.

مریم رجوی: یعنی کافی نیست که فقط بگوییم چه چیزی را نمی‌خواهیم و نباید باشد؛ مثل زمانی که همه گفتند دیکتاتوری شاه را نمی‌خواهیم. بلکه باید به‌دقت مشخص کرد که چه چیزی را می‌خواهیم و باید باشد. هم‌چنان‌که حالا در برنامه ۱۰ ماده‌یی مقاومت فرموله شده است.

شخصیتهای سیاسی هم‌چنین بالاترین ستایش خود را برای فداکاریهای این جامعه ابراز داشتند. مجاهدین ایرانی سمبل مقاومت علیه دیکتاتوری و شایسته تقدیر از سوی کل جهان دموکراتیک هستند.

جولیو ترتزی: جنبش شما دوستان عزیز، شکست ناپذیر است زیرا با الگو گرفتن از صدها هزار قهرمان که برای آزادی و دموکراسی در ایران جان باختند. همه ما خیلی به آنها توجه داریم… از آن هم بدتر، تاکنون هیچ‌کس پاسخگوی قتل‌عام سال۱۹۸۸ نبوده است، البته افراد بیشتری از مقامات ایرانی به نقش خود به‌عنوان عاملان آن اذعان داشته‌اند. یکی از آنها در رأس دستگاه قضایی قرار دارد که وزیر دادگستری است.

استیو مک کیب: شما نمی‌توانید همه را در بند کنید و نمی‌توانید همه را بکشید. آزادی زنده می‌ماند. و قدرت در حال تغییر به دست مردم ایران است. در سی و دومین سالگرد کشتار سال۱۹۸۸، می‌گویم بیایید کسانی را که از دست داده‌اند، کسانی را که برای مبارزه کشته شده‌اند به یاد بیاوریم. از دست دادن و فداکاری آنها مقاومت را تقویت کرده است. افشای طرح قتل عمد سایه‌ای تاریک بر این رژیم افکنده است. باید عدالت وجود داشته باشد.

آزار و اذیت، زندان و کشتار جمعی در ایران چیزی نیست که فقط به گذشته تعلق داشته باشد. امروز نیز وجود دارد. رژیم به هیچ‌وجه ماهیت خون‌ریز خود را تغییر نداده است. در نوامبر ۲۰۱۹، ۱۵۰۰نفر در جریان اعتراضات گسترده در ایران جان خود را از دست دادند. اما این اعتراضات، همراه با اندوه برای جان باختگان، امید مردم ایران را نیز به همراه داشت.

رجوی: آتشفشان آبان همه اباطیل را برباد داد. اثبات شد که برانگیختن و سازمان‌دادن قیام‌ها ممکن است. اثبات شد که به‌رغم همه سرکوب‌ها و جنایت‌ها، مردم ما آمادگی خیره‌کننده‌یی برای استمرار قیام‌ها دارند.
اثبات شد که توده مردم به‌ویژه زحمتکشان و مردم تهیدست و جوانان، رو‌در‌روی رژیم ایستاده‌اند و اثبات شد که یک نیروی سرنگون‌کننده در دل شهرهای ایران سربرداشته است

سیستم دیکتاتوری در ایران امروز از تروریسم برای حمله به مخالفان خودش در هر گوشه‌یی از جهان استفاده می‌کند. شاید این تنها مورد در جهان باشد که خدمات دیپلماتیک یک کشور به خدمات تروریستی با توطئه بمب‌گذاری تبدیل می‌شود.

رجوی: در سال ۹۷ وقتی که سران رژیم ایران، یک کشتار تروریستی علیه گردهم‌آیی ایران آزاد در پاریس را طراحی کردند. تروریستها با بمبی که قرار بود منفجر کنند، توسط پلیس بلژیک توقیف شدند. دیپلمات رژیم که بمب را در دست آنها گذاشته بود، بیش از دو سال است که در زندان به‌سر می‌برد. هفته گذشته دادگاه این دیپلمات و سه همدست وی در بلژیک آغاز شد.

این نخستین بار است که یک دیپلمات در اروپا به‌خاطر مشارکت مستقیم در تروریسم محاکمه می‌شود.

تام ریج: آخوندها و روحانی پشت بانک مرکزی تروریسم هستند. آنچه طی چند سال گذشته کشف کردیم این است که سفارتخانه‌ها در بسیاری از کشورها به شعبه‌های این بانک تبدیل شده‌اند. و در همان سفارتخانه‌ها است که از جاسوسان و تروریستها پشتیبانی لجستیکی می‌کنند. در همین سفارتخانه‌ها است که آنها هرج و مرج و فعالیت ضددولتی و قطعاً فعالیت ضد غربی را در سایر نقاط جهان تحریک می‌کنند

رژیم ایران حتی در آلبانی اقدام به حمله به سازمان مجاهدین کرده است. راهی که رژیم ایران برای این حملات تروریستی از آن وارد می‌شد، خود سفارت رژیم ایران در آلبانی بود. اما این تلاش‌ها هنگامی که دولت آلبانی چندین دیپلمات از جمله سفیر ایران در تیرانا را از این کشور اخراج کرد، ضربه سنگینی خورد.

رابرت جوزف: وقتی شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد سفارتخانه‌ها درگیر تروریسم هستند، باید بسته شوند، راهی دیگر وجود ندارد. در بالکان، جایی که ایران سعی در اعمال نفوذ در قانون دارد، اخراج سفیر ایران در آلبانی اولین نمونه‌یی است که باید دنبال شود.

الونا جبریا: دولت آلبانی در برابر فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران موضع‌گیری بسیار شدیدی کرده است. ما سفیر رژیم ایران و هم‌چنین سه دیپلمات سفارت ایران را به‌دلیل شرکت در توطئه‌های تروریستی اخراج کردیم.

فاطمیر مدیو: وقت آن است که آلبانیاییها تصمیم بگیرند و تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با ایران بگیرند زیرا آنها تلاش کردند حملات تروریستی را در خاک ما انجام دهند. زمان آن فرا رسیده است که پارلمان آلبانی یک قطعنامه مشترک صادر کند تا اعلام کند رژیم ایران در آلبانی چه کاری انجام می‌دهد.

این حرکت آلبانی توسط بسیاری از شخصیتهای جهان به‌عنوان یک عمل شجاعانه تلقی شد. پیام تشکرآمیز از آلبانی هم‌چنین توسط شخص رئیس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ ارسال شد.

این اجلاس طی ۳روز، هزاران نفر را از سراسر جهان گردهم آورد تا پیام واضحی ارائه دهد. امروز "مبارزان آزادی ایران" از همیشه قوی‌تر هستند. در همین حال، رژیم خامنه‌ای در ضعیف‌ترین نقطه خود قرار دارد.

بن کاردین: پیام ساده ما: دموکراسی بزرگ در جهان سرکوب حقوق‌بشر و آزادی بیان را در همه جای دنیا محکوم می‌کند. و ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم. جنگ تمام نشده است. مردم ایران شجاع و ثابت قدم هستند و به تظاهرات گسترده علیه این رژیم وحشی ادامه خواهند داد. آینده درخشان بسیار نزدیک است، من به کار با تمام جامعه بین‌المللی ادامه خواهم داد تا هدف شما را به آنجا برسانم.

مایک براون: در جریان مبارزات انتخاباتی من در سال۲۰۱۸، مردم از من می‌پرسیدند که سیاست خارجی من چیست؟ پاسخ من واضح است، ما رژیم ایران را به‌عنوان یک دشمن می‌شناسیم. ما نسبت به رژیم ایران به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی و ناقض حقوق‌بشر، باید سخت‌گیر باشیم. من هم‌چنان علیه رژیم در ایران صحبت خواهم کرد و در کنار مردم ایران خواهم ایستاد. .

این اجلاس که برای دومین سال پیاپی در آلبانی برگزار شد، پنجره‌ای است که از طریق آن همه جهان با مهمان‌نوازی کشور ما آشنا شدند. آنها خیلی زود به ایران آزاد برمی گردند. اما آنها برای همیشه دوستی خود را با آلبانی حفظ خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f07690d9-129e-42a9-ae24-6cb8c6df3605"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات