728 x 90

متیو میلر: ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی در ایران شود

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

متیو میلر روز دوشنبه ۱۸ تیرماه در بریفینگ خود گفت: ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی در ایران شود.

وی افزود، در پایان، رئیس‌جمهور نیست که حرف نهایی را در مورد آینده سیاست ایران می‌زند، بلکه ولی‌فقیه است، و البته ما مسیری را که او انتخاب کرده است تا ایران را به آن هدایت کند، دیده‌ایم. بدیهی است که اگر رئیس‌جمهور جدید این اختیار را داشت که اقداماتی برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران، توقف حمایت مالی از تروریسم، توقف فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه، انجام دهد، اقداماتی هستند که ما از آنها استقبال می‌کنیم.

متیو میلر ناامیدی آمریکا در باره توقف برنامه اتمی رژیم را اینطور بیان کرد: اما نیازی به گفتن نیست، ما هیچ انتظاری نداریم و این چیزی است که احتمالاً در پی آن خواهد بود.

سؤال: بسیار خوب، هیچ انتظاری وجود ندارد. آیا این بدان معنی است که شما مایل هستید رئیس جمهور جدید را امتحان کنید؟

 میلر: بگذارید او اول کار را آغاز کند. امروز چیزی برای اعلام ندارم. ما همیشه گفته‌ایم که دیپلماسی مؤثرترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل مؤثر و پایدار در رابطه با برنامه هسته‌یی ایران است، یکی از موضوعاتی که بدیهی است. نگرانی‌های زیادی درباره آن داریم و انتخابات تغییری در آن ایجاد نکرده است. اما ما هم‌چنین روشن کرده‌ایم که با توجه به تشدید تنشهای ایران در سراسر جهان، در حال حاضر از هر گونه راه‌حل دیپلماتیک معنادار فاصله داریم... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eca65cc-6378-45d2-9e62-b38e363dcfa3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات