728 x 90

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: حضور نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس تأکید بر حفاظت از امنیت کشتیرانی است

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه ۱۷مرداد با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در تنگه هرمز گفت که این حضور؛ عزم و تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا در کنار متحدانش بر حفاظت از کشتیرانی تجاری و جریان آزاد تجارت جهانی را خاطر‌نشان می‌سازد.
وی در این کنفرانس خبری ضمن اشاره به اهمیت تنگه هرمز اضافه کرد که این تنگه نقش حیاتی در اقتصاد بین‌المللی دارد.
این سخنان در حالی بیان شد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» روز دوشنبه ۱۶مرداد از ورود بیش از ۳هزار تفنگدار دریایی به خاورمیانه خبر داد.

حساب توئیتری سنتکام نیز با انتشار یک پیام توئیتری اعلام کرد این تعداد از تفنگداران دریایی آمریکا همراه با ناوهای جنگی «یواس‌اس باتان» و «یواس‌اس کارتر هال» به‌عنوان بخشی از استقرار از پیش اعلام شده وزارت دفاع آمریکا، وارد منطقه تحت پوشش سنتکام در خاورمیانه شده‌اند.


سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۸مرداد در واکنش به تهدیدات رئیسی جلاد نسبت به زنان و پوشش آنها گفت: «ایالات متحده هم‌چنان به اقدامات و حمایت خود از حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی مردم ایران، از جمله زنان و دختران ایران ادامه خواهد داد و در همکاری با متحدان و شرکا خود، تلاش می‌کند ناقضان حقوق‌بشر را پاسخ‌گو سازد».
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «به اعتقاد ما زنان در ایران و در هر جای دیگر باید آزاد باشند تا هر چه می‌خواهند بپوشند. زنان ایرانی نباید نگران استفاده مقامات ایران از تکنولوژی‌های نظارتی یا هر گونه روش دیگر برای تحمیل کنترل بر آنها باشند».

رئیسی جلاد علیه زنان آزاده میهنمان یاوه‌گویی کرد و برای تحمیل حجاب اجباری خط و نشان کشید و گفت:‌ حتماً این بساط کشف حجاب هم حتماً جمع خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/651cf136-e11a-4a51-8e1a-e8dad5724a01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات