728 x 90

متروپل آبادان، ساختمان ناایمن با دهها کشته و زخمی، نمونه‌یی از غارت و چپاول حکومتی

متروپل آبادان
متروپل آبادان

پلاسکو در آبادان عنوان مطلب روزنامه حکومتی شرق ۳خرداد است که با اشاره به یک نمونه مافیای غارت و چپاول حکومتی که نتیجه آن منجر به فاجعه فرو ریختن «ساختمان ناایمن» متروپل با دهها کشته و زخمی گردید اعتراف می‌کند.

شرق نوشت:... یکی از فعالان محلی یک سال قبل از این ساختمان تصاویری منتشر کرده که نشان می‌داد این ساختمان ناایمن و داربستهایی که این ساختمان را احاطه کرده برای پنهان‌کردن نشست ستون اصلی و حمال ساختمانهای متروپل است. او پیش‌بینی کرده بود این ساختمان به افتتاح نرسیده، دو طبقه‌اش ریزش می‌کند؛ اما اخطارها و افشاگریها به سرانجام نمی‌رسد. .
این ساختمان در مکان سابق سینما متروپل ساخته شده و سازنده‌یی معروف هم داشته است؛ در فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های محلی برخی مدعی بودند او از قدرت بالایی در منطقه برخوردار است و برخلاف انتقادهایی که به ساخت این بنا بوده، او توانسته این ساختمانها را به پایان برساند. .
در همین رابطه بغلانی، کارگزار رژیم در آبادان، به روزنامه حکومتی گفت: دلیل اصلی عدم رعایت قوانین و نظامات مهندسی بوده. این ساختمان بدون پایان کار افتتاح شده است و متأسفانه برخی از مسئولان در این زمینه مماشات کرده‌اند...
متأسفانه کسانی که باید ورود می‌کردند، ورود نکرده و این فاجعه رقم خورد (روزنامه حکومتی شرق ۳خرداد)...

 

رئیس جمعیت هلال احمر رژیم خبر داد دقایقی پیش یک نفر از محبوس شدگان حادثه ریزش آوار ساختمان متروپل زنده از زیر آوار  خارج شد.

وزیر کشور رئیسی جلاد گفت: نمی‌توان گفت آواربرداری متروپل کی تمام شود

باید با احتیاط کامل حرکت کرد زیرا هر لحظه ممکن است این سازه ناپایدار فرو بریزد و به این دلیل، کار حساسیت و ریسک‌پذیری بالایی دارد و باید کاملا دقت شود.
دقیقا نمی‌توان گفت آواربرداری متروپل کی تمام شود اما همه تلاش بر این است که هرچه زودتر بتوانیم عزیزانی را که احتمالا در برخی طبقات محبوس شده‌اند، پیدا کنیم.

 

رئیس جمعیت هلال احمر رژیم عنوان کرد: آواربرداری در متروپل زمان‌بر است.
باید با رعایت استانداردها و اصول ایمنی در امدادرسانی و آواربرداری کار در متروپل انجام شود.
احتمال اینکه افرادی که زیر آوار هستند زنده خارج شوند وجود دارد اما هر ساعتی که می‌گذرد این احتمال کمتر می‌شود.
احتمال تخریب ساختمان بغلی و همین ساختمان متروپل بسیار زیاد است.
اینکه زمان آواربرداری چقدر طول می‌کشد، با توجه به وسعت حادثه و آوارهای ریخته شده مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که عملیات زمان‌بر است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر رژیم در خوزستان گفت:
با توجه به شرایط ناپایدار سازه، متاسفانه حدود یک ساعت پیش بخشی از سازه، حین عملیات آواربرداری فرو ریخت.
سه نفر از عوامل امدادی دچار جراحت شدند.
شرایط برای امداد مقداری سخت است و حضور مردم هم کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

 

عضو مجلس ارتجاع از آبادان گفت: خوزستان، آبادان و خرمشهر درگیر عبدالخاطی‌هاست.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم گفت: امشب در مورد ساختمان جنب برج متروپل تصمیم گیری می‌شود،که این ساختمان از بالا تخریب شود و یا ستون‌های آن تقویت و به همین صورت حفظ شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6f9aee0-a6a5-4e24-ae80-269c0f0405e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات