728 x 90

متا از حذف حساب‌های وابسته به رژیم ایران خبر داد

شرکت متا
شرکت متا

شرکت متا شبکه‌ای از حسابهای جعلی وابسته به رژیم آخوندی در پلتفرمهای خود که شامل ۲۲حساب کاربری فیس‌بوک، ۲۱صفحه و ۷حساب اینستاگرام بوده است را حذف کرده است.

این حسابها در قالب رسانه‌های به ظاهر مستقل با انتشار مطالب هم‌سو با سیاست رژیم ایران به‌دنبال تأثیرگذاری بر افکار شهروندان ترکیه‌ای بود.

بر اساس گزارش فصلی تازه‌یی که شرکت متا منتشر کرده، این شبکه شامل ۲۲حساب کاربری فیس‌بوک، ۲۱صفحه و ۷حساب اینستاگرام بوده است. این حساب‌ها و صفحات به‌دلیل نقض قوانینی که متا از آنها با عنوان «رفتار ساختگی هماهنگ» یاد می‌کند حذف شده‌اند.

این شبکه جعلی مطالبی خبری درباره رویدادهای روز منطقه خاورمیانه که عمدتاً به زبان ترکی استانبولی بودند منتشر می‌کرد. مطالب حمایتی درباره رژیم ایران، پوشش سخنرانی‌های خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع و یادداشت‌های انتقادی درباره اسرائیل، آمریکا، دولت ترکیه و حزب عدالت و توسعه این کشور، از جمله محتوای منتشر شده از طرف این شبکه جعلی بودند.

گردانندگان این کارزار تلاش می‌کردند تا با انتشار لینک مطالب تهیه شده در پلتفرم‌های مختلفی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر، تلگرام، لینکدین و پینترست، کاربران را به وبسایت‌های خود هدایت کنند.

به گفته شرکت متا، افراد پشت این کارزار برای مدیریت حساب‌ها و انتشار مطالب از حساب‌های جعلی استفاده کرده‌اند. این شرکت می‌گوید این حساب‌ها را پیش از آن‌که بتوانند مخاطب زیادی جذب کنند، حذف کرده است.

در گزارش منتشر شده تعداد دنبال‌کنندگان صفحات فیس‌بوک این کارزار حدود ۱۱هزار نفر و تعداد دنبال‌کنندگان صفحات اینستاگرام آن حدود ۱۷هزار نفر عنوان شده است. رژیم ایران مبلغ ۶۷۰دلار نیز برای تبلیغات فیس‌بوک این صفحات هزینه کرده که مبالغ آن اغلب با لیر ترکیه یا دلار پرداخت شده بود.

حساب‌ها و صفحات یاد شده در جریان تحقیقات داخلی شرکت متا و پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه شناسایی شده بودند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/643105c2-ac7c-49ca-bedb-886e0755de92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات