728 x 90

مبتلایان به کرونا در آلبانی ۵۱۸ نفر و جان باختگان به ۲۶ نفر رسید

کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

به گزارش خبرگزاری رسمی آلبانی، وزارت بهداشت آلبانی روز پنجشنبه ۲۸فروردین اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته ۲۴مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند و یک بیمار درگذشته است. با احتساب موارد جدید تعداد کل مبتلایان در آلبانی ۵۱۸نفر و جان‌ باختگان به ۲۶نفر رسید.

 

وزیر بهداشت آلبانی اعلام کرد روز جمعه چهلمین روز شیوع کرونا در آلبانی خواهد بود. تصمیمات دولت باعث شد که از فروپاشی دوری کنیم. در این جنگ، اغلب شهروندان نمونه کاملی از حفاظت از خود و دیگران بوده‌اند. پرسنل پزشکی به‌عنوان گروهی که در معرض خطر هستند بدون وقفه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، کمتر از ۹٪ از آنها مبتلا شده‌اند که نیمی از آنها بهبود یافته‌اند.

وزیر بهداشت آلبانی افزود:‌ ما هنوز به تعادل نرسیده‌ایم و جنگ به پایان نرسیده است، اما در این ۴۰روز با تدابیر شدید ما موفق به خنثی کردن منحنی اپیدمی شده‌ایم.

 

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد از قرنطینه اجباری در مورد شهروندانی که از خارج برمی‌گردند کوتاه نمی‌آییم. وی تأکید کرد کسانی که از خارج کشور به آلبانی بر می‌گردند باید خود بلیط سفر تهیه کرده و مدت دو هفته در هتل قرنطینه شوند و هزینه آن را هم خودشان بپردازند. قرنطینه اجباری با پرداخت پول هتل شرط ورود آنها به کشور است.

 

نخست وزیر آلبانی گفت: سنگاپور به‌عنوان فوق‌العاده‌ترین نمونه برای مقابله با این بیماری همه‌گیر، با کمترین تعداد سرانه آلوده و فوت‌شده شناخته می‌شد. اما وقتی که اجازه بازگشت به بیش از ۵۰۰دانشجو داده شد اوضاع بدتر شد، از آنها خواسته شده بود که بدون قرنطینه کل خانواده، خود را در خانواده قرنطینه کنند. از طریق بستگان و اقوام بازگشت کنندگان، تعداد مبتلایان به طرز چشمگیری افزایش یافت. ما همان‌طور که اعلام کرده‌ایم مسیر بازگشت شهروندان از خارج را دوباره باز خواهیم کرد اما از شرط قرنطینه اجباری در هتل عقب‌نشینی نمی‌کنیم! این مسیر تنها چاره است و هیچ راه دیگری برای محافظت از مردم کشورمان از موج جدید عفونت وجود ندارد. انبوهی توهین، اتهام، ناسزا و نفرین نثار (ما) شده است اما عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

 

اتحادیهٔ اروپا ۱۵میلیون یورو از تعهد کمک خود را به آلبانی پرداخت کرد. این مبلغ برای بازسازی ۲۲مدرسه با حدود ۷۵۰۰دانش‌آموز در پنج منطقه پرداخت شد. این مدارس به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شوند. روی‌هم‌رفته، کمیسیون اروپا قول ۱۱۵میلیون یورو کمک برای بازسازی آلبانی بعد از زلزله را داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9891697c-13a5-4859-a66b-60da2ef519e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات