728 x 90

مایکل پریجنت کارشناس امور خاورمیانه در واشنگتن: سؤال این است آیا این رژیم تا ۲۰ماه آینده تا پایان دور اول دولت ترامپ دوام می‌آورد؟

مایکل پریجنت کارشناس ارشد در مؤسسه هادسون
مایکل پریجنت کارشناس ارشد در مؤسسه هادسون

مایکل پریجنت کارشناس ارشد در مؤسسه هادسون در واشنگتن طی گفتگویی تلویزیونی در مورد وضعیت رژیم آخوندی بعد از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت:‌

جعفری فرمانده سابق پاسداران از مناطق سیل‌زده در ایران بازدید می‌کرد و قاسم سلیمانی نیز همینطور. در این مناطق آنها به‌جای آن که مورد استقبال قرار گیرند به سوی آنها سنگ و چوب پرتاب می‌شد. حوادث بسیاری اکنون در ایران در جریان است. سؤال این است آیا این رژیم تا ۲۰ماه آینده یعنی تا پایان دور اول دولت ترامپ دوام می‌آورد؟ نمی‌دانم. اما اگر سؤال این باشد که آیا آنها ۶سال دیگر از دوران ترامپ را دوام خواهند آورد خواهم گفت خیر!

 

کارشناس ارشد مؤسسه هادسون در مورد لغو معافیتهای تحریم نفتی رژیم ایران گفت:‌ تحریم‌ها کارآیی دارند. رژیم ایران اکنون نمی‌تواند پول ۲۰میلیون دلار نفت را که سالانه به اسد می‌داد پرداخت کند. آنها دیگر نمی‌توانند به حزب‌الله لبنان پول بدهند. بنابراین تحریم‌ها حتی قبل از لیست‌گذاری تروریستی (سپاه) و قبل از معافیتهای نفتی کارآیی داشتند.

 

مایکل پریجنت کارشناس امور خاورمیانه تأکید کرد معتقد است ژاپن و کره جنوبی از پایان مهلت معافیتها تبعیت خواهند کرد. او گفت: چین از تباه کردن پول خود در ایران خسته شده است. چین در ایران برخلاف گذشته انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد زیرا اقتصاد ایران در حال فروپاشی است. انگیزه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران و جود داشت دیگر وجود ندارند.

 

پریجنت در ادامه این گفتگو به ترفند وزیر خارجه آخوندها برای تبادل زندانیان اشاره کرد و خطاب به جواد ظریف گفت: خیر! ما قرار نیست به شما پول بدهیم! قرار نیست به شما ۲۲زندانی ما بازای دو آمریکایی بدهیم. یعنی کاری که در دوران دولت اوباما انجام دادیم.

ما قرار نیست به شما یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار پول نقد بدهیم تا که ۴آمریکایی را از زندان آزاد کنید و بعد به شما ۲۳نفر دیگر را نیز بدهیم که توسط اف.بی.آی زندانی شده بودند به‌خاطر آن که تلاش کرده بودند در کار تکثیر تسلیحاتی و تکثیر موادی که در برنامه اتمی بود شرکت کنند. برای همین این دولت آمریکا، دولت دیگریست!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/207499bf-2beb-47e2-ae1e-f38a817cc5b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات