728 x 90

مایکل مک کال: تعیین سفیر ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر پوچ و شرم‌آور است

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز ۲۷ اردیبهشت در توئیتی تعیین سفیر ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر را محکوم و آنرا پوچ و شرم‌آور دانست.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در توئیت خود نوشت:

«تعیین سفیر ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در سال۲۰۲۳ پوچ و شرم‌آور است. هیچ رژیمی که درگیر چنین نقض گسترده حقوق‌بشر است، نباید در سازمان ملل نقش رهبری داشته باشد، چه رسد به این‌که رهبری حقوق‌بشر باشد».

 

 

ودانت پاتل؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا؛ در بریفینگ روز پنجشنبه ۲۱اردیبهشت خود در پاسخ به سؤالی پیرامون انتصاب سفیر رژیم ایران به‌عنوان رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل گفت: «بدیهی است که این عمیقاً نگران‌کننده است. انتصاب سفیر ایران، نماینده یک ناقض فاحش حقوق‌بشر، به ریاست چنین گروهی به‌سادگی کارآیی محدود آن را تضعیف می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: «آمریکا در مجمع اجتماعی شرکت نکرده و قصد ندارد در جلسه ۲۰۲۳ نیز شرکت کند. اما البته ما ناامید هستیم که رئیس شورا این تصمیم را گرفته است و شایسته نیست ایران در موضع رهبری نهادی که قرار است برای ارتقا و حمایت از حقوق‌بشر باشد، قرار گیرد».

 

هیلل نویر، مدیر دیده‌بان سازمان ملل انتصاب رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر، این انتصاب را «شرم‌آور» خواند.

به‌دنبال انتصاب علی بحرینی نماینده رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر که در روز چهارشنیه ۲۱اردیبهشت، صورت گرفت یک کارزار اینترنتی از سوی مدیر دیده‌بان سازمان ملل به‌عنوان اعتراض به این انتصاب راه‌اندازی شد.

 

شورای ملی مقاومت ایران روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در اطلاعیه‌ای نوشت: انتصاب سفیر فاشیسم دینی حاکم بر ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر به سخره گرفتن اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیونهای بین‌المللی است که رژیم اعدام و قتل‌عام در ایران نخستین ناقض آنهاست.

مقاومت ایران انتصاب سفیر فاشیسم دینی حاکم بر ایران را به‌عنوان رئیس ”مجمع اجتماعی“ وابسته به شورای حقوق‌بشر ملل متحد که قرار است در روزهای ۲ و ۳نوامبر ۲۰۲۳ (۱۲ و ۱۳آبان ۱۴۰۲) برگزار شود، قویاً محکوم می‌کند. در این مجمع قرار است «نقش علم، فن‌آوری و نوآوری در ارتقاء حقوق‌بشر به‌ویژه در دوره بازیابی بعد از همه‌گیری کرونا» مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای حقوق‌بشر اعلام کرد این انتصاب بر اساس ”نامزدهای دریافتی از گروه‌های منطقه ای“ بوده است که اشاره واضحی به نظر شمار دیگری از ناقضان حقوق‌بشر و همدستان رژیم آخوندی در میان کشورهای آسیایی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf9d3b76-188a-45bb-b9d1-9ac6ca49159b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات