728 x 90

مایکروسافت برای مقابله با رژیم ایران، به ۱۲کشور اروپایی خدمات امنیت سیاسی می‌دهد

مایکروسافت
مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت روز چهارشنبه اول اسفند ۹۷ اعلام کرد خدمات جدید امنیت سایبری را به ۱۲بازار جدید در اروپا ارائه می‌کند تا شکافهای امنیتی را ببندد و از مشتریانش در فضای سیاسی به‌لحاظ حملات هکری حفاظت کند.

 

مایکروسافت اخیراً یک سلسله از حملات را کشف کرد که بین سپتامبر و دسامبر۲۰۱۸انجام شده بودند و کارکنان شورای روابط خارجی آلمان و دفاتر اروپایی مؤسسه آسپین و بنیاد مارشال آلمان را مورد حمله قرار داده بود.

گمان بر این است که منشأء این حملات که ۱۰۴حساب کارکنان را در بلژیک، فرانسه، آلمان، لهستان، رومانی و صربستان را مورد حمله قرار داده بود، ایران و گروهی به‌نام «استرون تیوم» بوده است...

 

نیویورک تایمز، ۲۹بهمن نوشت: آژانسهای کاری و دولتی در آمریکا توسط حملات تهاجمی هکرهای ایرانی و چینی مورد حمله قرار گرفته‌اند.

کارشناسان امنیتی بر این باورند که آنها از خروج پرزیدنت ترامپ از برجام در سال گذشته و همچنین منازعات تجاری آمریکا با چین، انرژی گرفته و تحریک شده‌اند.

حملات اخیر رژیم ایران علیه بانک‌های آمریکا و آژانسهای کاری و دولتی، به‌طور گسترده‌تری از قبل اجرا شده‌اند...

این حملات بنا‌ به‌گفته تحلیلگران در آژانس امنیت ملی و شرکت امنیتی خصوصی فایر آی به رژیم ایران نسبت داده شده‌اند...

 

همچنین استرالیا دولتهای خارجی را متهم به حمله سایبری علیه اعضای پارلمان خود کرد.

خبرگزاری رویترز دوشنبه ۲۹بهمن۹۷نوشت: اسکات موریسیون نخست‌وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت یک حمله سایبری علیه قانونگذاران استرالیایی و شبکه‌های احزاب اصلی سیاسی این کشور توسط دولتهای خارجی انجام شده است.

وی به پارلمان گفت: «کارشناسان سایبری ما می‌گویند که بازیگران پیچیده کشورهای خارجی مسئول این فعالیت شریرانه بوده‌اند،»...

خبرگزاری رویترز افزود:‌ تحلیلگران می‌گویند چین، روسیه و رژیم ایران به احتمال زیاد مرتکبان این حمله سایبری هستند...

 

حذف محتوای تروریستی از شبکه‌های اجتماعی توسط اروپا

کمیسیون اروپا ۳۱مرداد۹۷اعلام کرد در حال طراحی قوانینی است که شرکتهای بزرگ حوزه تکنولوژی اطلاعاتی را ملزم خواهد کرد محتوای تروریستی شبکه‌های اجتماعی را حذف کنند.

شرکتهای بزرگ فناوری به‌عنوان مراکز توسعه‌ شبکه‌های اجتماعی، با به‌ اشتراک‌گذاری پایگاه‌ داده‌های خود با یکدیگر، موفق شدند ۴۰هزار تصویر ویدیویی مرتبط به گروه‌های تروریستی را حذف کنند تا پلتفرم های خود را از محتوای افراطی گرایی پاکسازی کنند تا امضای دیجیتالی تروریستها و گرایشهای تروریستی از شبکه‌های اجتماعی حذف شود.

 

اقدامات چهار شرکت بزرگ

فیس‌بوک، یوتیوب، توئیتر و مایکروسافت به‌عنوان صاحب شبکه اجتماعی لینکدین این طرح مشترک را ‌انجام دادند و با انتشار یک مطلب وبلاگی مشترک اعلام کردند این تعداد محتوای تصویری ویدیویی توسط آنها حذف شده است. این چهار شرکت بزرگ فناوری که به‌صورت ویژه در عرصه پلتفرم‌های رسانه‌یی و اجتماعی فعالیت می‌کنند، بخشی از گروه بزرگی موسوم به «انجمن جهانی اینترنت برای مبارزه با تروریسم» بحساب می‌آیند. آنها سال گذشته اعلام کرده بودند که تصمیم دارند با به‌ اشتراک‌گذاری پایگاه‌ داده‌های خود ردپای تروریستها را شناسایی کنند تا از این طریق بتوانند تمام تصاویر ویدیویی که توسط این افراد یا گروهها به اشتراک گذاشته شده را حذف کنند.

 

گوگل ۵۸حساب کاربری مرتبط با «برنامه نفوذ» رژیم ایران را مسدود کرد

شرکت گوگل روز پنجشنبه ۱شهریور۹۷در بیانیه‌یی اعلام کرد ۵۸حساب کاربری مرتبط با رژیم ایران را مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویتر این شرکت تصریح کرد حسابهای کاربری مسدود شده با انگیزه‌های سیاسی در پی سرقت اطلاعات بوده‌اند. در بیانیه شرکت گوگل آمده است: این حساب‌ها با رادیو و تلویزیون رژیم ایران مرتبط بوده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه تیم امنیت سایبری شرکت گوگل طیف گسترده‌یی از تحرکات اطلاعاتی مشکوک مرتبط با رژیم ایران را کشف کرده است.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر دست به اقدام مشابهی علیه ایران و روسیه زده بودند.

گوگل با اشاره به همکاری‌اش با شرکت امنیت سایبری «فایرآی» گفته است: ۳۹کانال یوتیوب، شش وبلاگ در بلاگر و ۱۳حساب در گوگل پلاس که ارتباط‌شان را با رادیو و تلویزیون دولتی ایران «پنهان کرده بودند» مسدود شدند.

 

یورونیوز نوشت: کنت والکر، معاون بین‌الملل گوگل نیز گفته است که این شرکت طی ماه‌های اخیر تلاش کرده‌ تا بسیاری از تحرکات اطلاعاتی و اقدامات ارتباطی دارای پشتوانه دولتی را با هدف نفوذ به کارزارهای سیاسی، حسابهای روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و چهره‌های علمی و دانشگاهی، کشف و مسدود کند.

گوگل در این اطلاعیه خاطرنشان کرده که تیم امنیت سایبری این شرکت از طریق سامانه FireEye طیف گسترده‌یی از تحرکات اطلاعاتی مشکوک مرتبط با ایران را کشف کرده است. بنا بر اعلام رسمی گوگل، این کشفیات پیشتر در اختیار مقامات آمریکایی قرار گرفته است.

 

گوگل در ادامه اطلاعیه خود یادآور شده که این شرکت از سال ۲۰۱۲تاکنون هر گونه تلاش برای سرقت اطلاعات از حساب کاربری کاربران ایرانی را با ارسال پیام‌های مختلف هشدار داده‌ایم. همچنین از سال ۲۰۱۳میلادی نیز هشدار وجود انگیزه سیاسی در تلاش برای سرقت‌های اطلاعاتی را به پیغام‌های خود افزوده‌ایم.

گوگل ضمن تأکید بر ادامه بررسی‌های امنیتی خود، یادآوری کرده که این شرکت ضمن در جریان قرار دادن مقامهای آمریکایی از نتایج این بررسی‌ها، سایر شرکتهای فعال در حوزه فناوری و امنیت اطلاعات را نیز از دست‌آوردهای خود مطلع خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c40562cb-df12-46b3-b2f8-e42c30c5bb70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات