728 x 90

مایک پنس: با خروج از توافق فاجعه‌بار اتمی با رژیم ایران به دوران سوء‌استفاده از آمریکا پایان دادیم

مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا
مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا

مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در گردهمایی ملی لژیون آمریکایی در ایالت ایندیانا گفت:‌ ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، از توافق فاجعه‌بار اتمی با رژیم ایران خارج شد و این اقدام در راستای پایان دادن به سوءاستفاده از آمریکا بود.

مایک پنس افزود: دونالد ترامپ نسبت به نیروهای نظامی و فراهم آوردن نیازهای آنها متعهد است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به شکست داعش در مناطقی که تصرف کرده بودند، گفت: «ما اسلام افراطی را از مناطقی که در دست داشتند، بیرون راندیم و دیگر خلافت اسلامی وجود ندارد.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، یک روز پیش‌تر و در همین مراسم با تأکید بر داشتن سیاست خارجی و نگاه به جهان به شکل عاری از عواطف گفت: «این دولت آمریکا وانمود نکرد که رژیم ایران، بازیگری مسئول در خاورمیانه است.» او افزود: «ما از آرمانهای ملت ایران، که تحت ستم یک رژیم بی‌رحم رنج می‌برند، حمایت می‌کنیم»

دولت دونالد ترامپ در یک‌سال اخیر فشار حداکثری را بر رژیم ایران اعمال کرده و گفته است که رژیم ایران باید مثل یک رژیم عادی رفتار کند و از تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌یی، برنامه گسترده موشکی، کمک به تروریسم، و سایر اقدامات تنش برانگیز خود دست بردارد.

وزیر خارجه آمریکا اول خرداد سال گذشته با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران، ۱۲شرط ایالات متحده برای توافق با این رژیم را برشمرد که جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است. برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب‌الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/472c1277-18fd-4003-9c5c-e09c43282fb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات