728 x 90

مایک پنس: ایران به شبه‌نظامیان پیام می‌فرستد که به اهداف آمریکا حمله نکنید

مایک پنس
مایک پنس

خبرگزاری رویترز نوشت معاون رئیس‌جمهور آمریکا مایک پنس روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ گفت که آمریکا اطلاعاتی دریافت کرده است که رژیم ایران از شبه‌نظامیان متحدان خود خواسته است که به اهداف آمریکا حمله نکنند.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا که با سی.بی.اس مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما برخی از اطلاعات دلگرم‌کننده را دریافت می‌کنیم که رژیم ایران در حال ارسال پیام به شبه‌نظامیان متحد خود است که نه علیه اهداف آمریکایی و نه غیرنظامیان حرکتی نکنید، و ما امیدواریم که این پیام باز هم بازتاب داشته باشد.»

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نوشت: بر اساس گفته‌های آمریکا و منابع دولتی اروپایی آشنا با ارزیابیهای اطلاعاتی، اعتقاد بر این است که رژیم ایران به‌طور عمدی از تلفات نظامی آمریکا در هنگام حملات موشکی به پایگاههای آمریکایی در عراق، اجتناب کرده است.

رویترز افزود: این منابع که به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کردند، گفتند که گمان می‌رود که روز چهارشنبه، رژیم ایران این حملات را طوری هدفگیری کرده بود تا در عین‌حالی که هنوز پیام عزم رژیم ایران را در پاسخ به‌قتل قاسم سلیمانی می‌دهند، نیروهای آمریکایی را مورد اصابت قرار ندهند و از تشدید بحران خارج از کنترل جلوگیری کنند...

 

این خبرگزاری در ادامه نوشت: به‌گفته سه منبع، گمان می‌رود رژیم ایران سعی داشت برای به حداقل رساندن تلفات و به‌ویژه برای جلوگیری از کشتن آمریکایی‌ها، به قسمتهای خاصی از پایگاهها حمله کند. آنها گفتند که این ارزیابی شامل برخی اطلاعاتی از داخل ایران است که ماهیت طرح حمله را تأیید می‌کند.

یکی از منابع آمریکایی گفت: "آنها می‌خواستند پاسخ دهند اما تقریباً با اطمینان از عدم تشدید تنش".

 

گفتنی است که قیس خزعلی سرکرده شبه‌نظامیان عصائب اهل حق وابسته به رژیم ایران گفت، در حال حاضر هیأتهای دیپلماتیک و سفارت آمریکا را هدف قرار نمی‌دهیم.
وی افزود: امیدوار بودیم ملت آمریکا بر دولت این کشور فشار بیاورند تا به‌منظور خروج نیروها و تجهیزات‌شان به کشورشان وارد عمل شود تا خون بیشتری ریخته نشود، ما امیدوار بودیم کنگره آمریکا موضعی شجاعانه مثل پارلمان عراق داشته و تصمیم درستی بگیرد اما متأسفانه تاکنون چنین چیزی را شاهد نبوده‌ایم. از این رو خودمان را ناگزیر می‌بینیم تا به وظیفه خود در پایان دادن کامل به اشغالگری آمریکا در خاک عراق عمل کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1511d9b7-063d-47a5-937d-bc3803d957e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات