728 x 90

مایک پمپئو:‌ سفر به عربستان و امارات برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه رژیم ایران اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو هدف از سفر خود به عربستان و امارات را تشکیل ائتلافی بین‌المللی که آماده واکنش نسبت به اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان باشد اعلام کرد. وی از این دو کشور به‌عنوان "متحدانی بزرگ در چالشی" یاد کرد که به‌گفته او، رژیم ایران به‌وجود آورده است.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما با عربستان و امارات در مورد این‌که چگونه اطمینان پیدا کنیم همگی به‌طور استراتژیک متحدیم و چگونه می‌توانیم یک ائتلاف بین‌المللی را بسازیم گفتگو خواهیم کرد. ائتلافی که نه فقط در سراسر خلیج‌فارس، بلکه در آسیا و اروپا چالش رژیم ایران را درک می‌کند و آماده واکنش نسبت به اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان است.

 

مایک پمپئو به چهار دهه اقدامات تروریستی رژیم ایران در اروپا اشاره کرد و گفت: رژیم ایران برای ۴دهه به  سوءقصد در اروپا دست‌زده و فعالیت‌های تروریستی انجام داده و تلاش کرده است در بیش از ۴پایتخت در سراسر خاورمیانه نفوذ کند.

وی گفت رژیم ایران از یک سری بازیگران بد تشکیل شده است. رهبری این رژیم آنها را به مسیری برده است که قطعاً مردمشان خواستار آن نیستند.

 

مایک پمپئو در پاسخ به سؤالی درباره تحریم‌هایی که امروز دوشنبه سوم تیرماه قرار است علیه رژیم ایران اعمال شود گفت: بیش از ۸۰درصد اقتصاد رژیم ایران پیشاپیش مورد تحریم قرار گرفته است.  این تحریم‌ها تلاش بیشتری خواهد بود که تضمین می‌کند نه تنها رژیم ایران نتواند اقتصادش را رشد دهد بلکه دور زدن تحریمها را هر چه  سخت‌تر کند و عامل مهم دیگری در توانمندی ما در اعمال تحریمها علیه ایران است تا  نهایتاً به هدفی که مشخص کرده‌ایم برسیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/333f9b81-183f-44ff-b540-6979d06a9946"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات