728 x 90

مایک پمپئو:‌ رژیم ایران در خاورمیانه تجاوزگری ظالم است و نه مظلوم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو روز ۴مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ملل ‌متحد گفت: همان‌طور که قبلاً در کنفرانس مطبوعاتی با دونالد ترامپ اشاره کردم این هفته پیشرفت خوبی در رابطه با رژیم ایران داشتیم.

انگلستان و فرانسه و آلمان در این هفته بیانیه‌یی منتشر ساختند و نتیجه‌گیری کردند رژیم ایران مسئول حمله اخیر به عربستان است.

این کشورها به‌رسمیت شناختند که رژیم ایران در خاورمیانه تجاوزگر ظالم است و نه مظلوم. هر چه رژیم ایران بیشتر تاخت و تاز کند فشار ما بیشتر خواهد شد.

 

مایک پمپئو در ادامه افزود: همه امید ما صرفاً مردم ایران است که صلح و آینده‌یی روشن داشته باشند که از وقتی دولت ما بر سر کار آمده برای همین کار کرده‌اند.

به‌عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری ما روز گذشته من تحریم‌های جدی را علیه برخی کمپانیهای چینی اعلام کردم که تحریم‌های ایران را نقض می‌کردند.

پرزیدنت ترامپ روز گذشته همچنین یک دستور اجرایی را امضا کرد که بنا‌ به آن از ورود مقامات ارشد رژیم ایران و اعضای خانواده‌شان به آمریکا ممنوع خواهد شد.

به مدت سال‌ها مقامات ارشد رژیم ایران شعار مرگ بر آمریکا می‌داده‌اند و در همین حال خویشاوندانشان به اینجا برای کار می‌آمدند. دیگر بس است.

من از (بسیاری از ایرانیها شنیدم که گفتند پرزیدنت ترامپ به خیلی از این سیاست‌های دوگانه گسترده) خاتمه داد.

 

مایک پمپئو درباره جنایتهای رژیم اسد در سوریه گفت: بیش از ۸سال است که رژیم اسد علیه مردمش اعلام جنگ کرده که به کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر و جابه‌جایی بیش از ۱۱میلیون نفر شده است که یک و نیم برابر جمعیت قبل از جنگ سوریه می‌باشد.

امروز من می‌خواهم اعلام کنم که آمریکا به این نتیجه رسیده است که رژیم اسد در ۱۹مه در استان لاذقیه از گاز کلر به‌عنوان یک سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

در این حمله بیش از هزار نفر شهروند بیگناه سوری کشته شدند و صدها هزار نفر دیگر جابه‌جا شدند.

آمریکا به فشار بر رژیم مخرب اسد برای خاتمه به خشونت علیه مردم سوریه و به شرکت آن در پروسه سیاسی به رهبری سازمان ملل برای اجرایی کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ۲۲۵۴ادامه می‌دهد.

به‌عنوان بخشی از فشار حداکثری ما؛ امروز خزانه‌داری آمریکا چند شرکت روسی را به‌خاطر حمایت از ماشین بیرحم جنگی اسد و تسهیل سوخت جت ها برای نیروهای نظامی روسیه در سوریه را مورد تحریم قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66b85969-f84b-43b1-ac07-406d4b080d95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات