728 x 90

مایک پمپئو: هر پرتابی از جانب رژیم ایران پوششی برای آزمایش موشک بالستیک است

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۹۸ صادر کرد اعلام نمود که رژیم ایران از پرتاب ماهواره برای گسترش توانایی موشکی بالستیک خود استفاده می‌کند.

مایک پمپئو گفت: فناوریهای به کار رفته برای ارسال ماهواره به مدار زمین همانند با سیستم‌های دوربُرد، از جمله موشکهای بالستیک بین‌ قاره‌ای، و قابل استفاده در آنها است. هر پرتابی - فارغ از این‌که موفق باشد یا به شکست منتهی شود به ایران اجازه می‌دهد تجربه چنین فناوریهایی را بیشتر کند که این می‌تواند پیشرفتی برای برنامه موشکی بالستیکی ایران باشد.

وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه افزود: توافق هسته‌یی ایران ممنوعیت آزمایش و توسعه سیستم‌هایی با توانایی حمل سلاحهای هسته‌یی ایران را حذف کرد و ما امروز عواقب خطرناک آن را می‌بینیم. بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان نباید اجازه داشته باشد موشکهای بالستیک را تولید و آزمایش کند. این استاندارد مبتنی به خرد جمعی، باید از سوی جامعه جهانی اعاده شود.

وی هم‌چنین اضافه کرد: ایالات متحده به ایجاد حمایت بیشتر در سرتاسر جهان برای مقابله با فعالیت موشکی بالستیک بی‌پروایانه رژیم ایران، ادامه می‌دهد و ما به وارد آوردن فشاری عظیم بر رژیم برای تغییر رفتارش، ادامه می‌دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00d9b81a-2a2b-446c-9378-82c31a81b79f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات