728 x 90

مایک پمپئو:‌ پرتاب موشک سرپیچی از جامعه بین‌المللی و قطعنامه شورای امنیت

مایک پمپئو
مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵ دیماه در واکنش به پرتاب موشک رژیم آخوندی و شکست فضاحت‌بار آن گفت:‌ رژیم ایران امروز در سرپیچی از جامعه بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل ‌متحد یک موشک فضا پیما پرتاب کرد.

این پرتاب موشک بار دیگر نشان می‌دهد رژیم ایران در حال پیشبرد قابلیتهای پیشرفته موشکی است که اروپا و خاورمیانه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

 

همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه ۲۳ دیماه در مصاحبه با سی.بی.اس نیوز گفت:‌ تلاشهای ما برای مقابله با تروریسمی است که منشأ آن رژیم ایران است.

وی افزود: اینها گروهی هستند که در میان بدترین تروریستها در دنیا هستند. آنها کمترین احترامی برای حقوق‌بشر قائل نیستند. به همین دلیل است که این دولت سیاست بسیار سختی علیه رژیم ایران اتخاذ کرده است.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین شنبه شب ۲۲ دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به «واشنگتن فری بیکن» درباره پرتاب ماهواره رژیم به فضا گفت: رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.

 

مایک پمپئو گفت: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیتهای موشکی بالستیک و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن دارد. فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر در جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.

 

وی در سفر به امارات متحده عربی با مقامهای این کشور درباره فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران گفتگو کرد. وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه اعلام کرد مایک پمپئو در دیدار با ولیعهد و وزیر خارجه این کشور بر اهمیت مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات ساز رژیم ایران تأکید کرد.

مایک پمپئو پیش از این به اردن، عراق، بحرین سفر کرده بود. مقابله با اقدامهای رژیم ایران یکی از موضوعات اصلی دیدارهای او با رهبران این کشورها است.

و باز در جای دیگری مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شنبه شب ۲۲ دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به «واشنگتن فری بیکن» درباره پرتاب ماهواره رژیم به فضا گفت: رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.

وی افزود: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیتهای موشکی بالستیک و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن دارد. فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر در جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd5ba999-2f65-4c2c-82e0-35fe28c156ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات