728 x 90

مایک پمپئو: همه کشورها درک کردند که همه با تهدید رژیم ایران مواجه هستند

همه کشورها درک کردند که همه با تهدید رژیم ایران مواجه هستند
همه کشورها درک کردند که همه با تهدید رژیم ایران مواجه هستند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس‌ نیوز به اجلاس ورشو اشاره کرد و از جمله گفت:‌ من باید بگویم در این اجلاس که بیش از ۶۰کشور شرکت داشتند، ما به میزان قابل توجهی در رابطه با رژیم ایران صحبت کردیم و حتی یک کشور با این واقعیت پایه مخالفت نکرد. همه آنها درک کردند که تهدیدی که ما به‌صورت جمعی در سراسر دنیا با آن روبه‌رو هستیم از جانب رژیم ایران است و ما مشترکاًً متعهد بودیم که بهترین راهها برای مقابله با این تهدید رژیم ایران پیدا کنیم.

وی افزود: ما شروع کردیم که بحثهای خوبی پیرامون برنامه موشکی داشته باشیم و این‌که چطور می‌توانیم جلوگیری کنیم که رژیم ایران قابلیت توسعه موشکهایشان را نداشته باشند.

آلمان سفر ماهان ایر را تعطیل کرد، ماهان ایر یک خط هوایی است که مرتبط به نیروی قدس است، نیروی قدس ایران، عوامل تروریستی ارتش ایران. کشورهای دیگر اروپایی ایران را به‌خاطر کارزار سوءقصد آنها که هم‌چنان در سراسر اروپا اتفاق می‌افتد، محکوم کرده‌اند. این چیزهایی است که اروپا پیش از این بی‌میل بود که انجام دهد ولی الآن دارند انجام می‌دهند.

پمپئو اضافه کرد: من در رابطه با فعالیت‌های زیادی که کشورها ممکن است مخفیانه انجام دهند صحبت نمی‌کنم. ولی در این رابطه اشتباه نکنید، آمریکا از همه اهرمهای قدرت خود استفاده خواهد کرد به‌منظور این‌که توانایی رژیم ایران برای پیشبرد برنامه موشکی را کاهش دهد. توجه کنید ما می‌دانیم که چه اتفاقی می‌افتد وقتی که کشورها یک برنامه هسته‌یی را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی با برد بلند ترکیب می‌کنند چه از طریق موشک بالستیک قاره‌پیما یا حتی موشکی با برد کمتر. ما هر کاری که در توان داریم، انجام می‌دهیم تا توانایی این رژیم برای توسعه آن موشکها را کاهش دهیم. و ما این کار را به یمن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل ‌متحد انجام داده‌ایم. این کاملا روشن است که رژیم ایران این قطعنامه را با توسعه موشکهایش نقض می‌کند و ما داریم کار می‌کنیم که این را متوقف کنیم.

پمپئو در خصوص این‌که چرا دولت آمریکا از سال ۲۰۱۳ در رابطه با افشا جاسوسی متخصص اطلاعات سابق نیروی هوایی آمریکا تا اکنون صبر کرد، گفت: اشتباه نکنید، سرویس اطلاعاتی رژیم ایران – هم سرویس اطلاعاتی سپاه پاسداران و هم سرویس اطلاعاتی اصلی آنها وزارت اطلاعات و امنیت – دارند فعالانه کار می‌کنند نه فقط علیه ایالات متحده بلکه علیه کشورهای اروپایی و کشورهای عربی هم کار می‌کنند. سرویس اطلاعاتی ما، که من این افتخار را داشتم که آن را اداره کنم، به سختی کار می‌کند که اطمینان حاصل کند که به ایالات متحده آمریکا هیچ آسیبی نرساند.

 

لازم به یادآوری است که در پایان اجلاس دو روزه ورشو یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان مایک پمپئو وزیر خارجه و وزیر خارجه لهستان برگزار شد.

مایک پمپئو در این کنفرانس مطبوعاتی از جمله گفت:

تهدیدات فقط به خاورمیانه محدود نمی‌شوند و در ادامه به اروپا و آمریکا منتقل می‌شوند. به همین دلیل کشورهای جهان به‌طور گسترده در این اجلاس شرکت کردند.

در جریان کنفرانس ما در مورد یمن، سوریه، ایران و خاورمیانه صحبت کردیم تا راهی برای آن پیدا کنیم برای مقابله با تروریسم. دلیلی که ما این جا هستیم این است که ما باید با اقدامی واقعی با بزرگترین تهدید جهان روبه‌رو بشویم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما فکر می‌کنیم که تحریم‌های بیشتر و فشار بیشتر روی رژیم ایران ضروری است و این به مردم ایران فرصت خواهد داد تا آنچه را که سزاوار آن هستند به‌دست بیاورند. ما فکر می‌کنیم که اینکار حکومت فاسد آخوندها در ایران، را از ثروت و منابعی که برای ایجاد این‌ همه ویرانی که در این دو روز از کشورهای سراسر جهان در مورد آن شنیدیم، محروم خواهد ساخت.

وزیر خارجه آمریکا افزود: آمریکا مصمم است همه کشورهای دنیا را متقاعد کند که این به نفع جمعی همه ماست که (خامنه‌ای)، روحانی و قاسم سلیمانی را از پولی که نیاز دارند تا به اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم سوخت رسانی کنند، محروم کنیم. در این مسأله هیچ ابهامی وجود ندارد.

مایک پومپئو در پاسخ به سؤالی راجع به تمرکز کنفرانس ورشو روی حکومت آخوندی گفت: توافقی جهانی هست که رژیم ایران یک تهدید است. کشورها در این اجلاس یکدست بودند. کسی حتی نگفت در مورد ایران مبالغه شده است. واقعیت این است که نمی‌شود از یمن صحبت کرد ولی از حوثیها نگفت یا از سوریه صحبت کرد و لی از نیروی قدس نگفت همه اینها پشتش رژیم ایران است.

همچنین وقتی در مورد لبنان و عراق صحبت می‌کنیم باید نقش حزب‌الله و شبه‌نظامیان و وابستگان به رژیم ایران را خاطرنشان کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f094828e-dc65-4bc8-af59-43e017a2c799"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات