728 x 90

مایک پمپئو: ممانعت رژیم ایران از عبور کشتی‌های تجاری با ۴۰سال تاریخچه این رژیم همخوانی دارد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو در یک مصاحبه رادیویی با هیو هیوییت گفت: تلاشهای رژیم ایران برای ممانعت از عبور کشتی‌های تجاری، نفتکشها و سایر شناورها چیزی است که صریح بگویم با ۴۰سال تاریخچه این رژیم همخوانی دارد.

وی افزود: مأموریت ما یافتن یک راه دیپلماتیک رو به جلو است که رژیم ایران را از این ظرفیت محروم کند که بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان باشند، به ارتقاء برنامه موشکی‌شان از طریق اشاعه موشکی ادامه دهند، و به آنها هیچ راهی به سمت سلاح هسته‌یی ندهد.

 

مایک پمپئو افزود: این سه شاخص اصلی است که دونالد ترامپ مشخص کرده است و ما قصد داریم آن را به‌دست بیاوریم. این‌که رژیم ایران چطور پاسخ خواهد داد، چه با ادامه غنی‌سازی در غلظت بالاتر و بالاتر یا با انجام فعالیت‌های تنش آفرین، رئیس‌جمهور آمادگی طیف کاملی از واکنش‌ها را دارد تا ما بتوانیم نتیجه‌ای که دنبالش هستیم را به‌دست بیاوریم.....

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی در رابطه با سفر ظریف وزیر خارجه آخوندها گفت: در نهایت خامنه‌ای همه تصمیمات را می‌گیرد، صددرصد تصمیمات آنها در رابطه با مسائل بزرگ استراتژیک در داخل کشور و این‌که دستگاه امنیت ملی آنها چطور کار خواهد کرد. وی در سمت راست خود قاسم سلیمانی را دارد که خیلی از فعالیت‌ها که ما تا الآن درباره آن صحبت کردیم را پیش می‌برد. من اینجا دو دیدگاه نمی‌بینم. ظریف دوره گردی می‌کند و درباره این صحبت می‌کند که وی فرد خوبی است. وی در زمانی که رژیم ایران همه اقداماتی که ما شاهد بودیم را انجام داده است وزیر خارجه بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13f742ff-a9ee-4967-baa6-2f7076c71d7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات