728 x 90

مایک پمپئو: شانس شما برای یافتن «یک اسب تک‌شاخ» بیشتر از یافتن میانه‌رو در ایران است

مایک پمپئو وزیر خارجه  آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو از آن سیاست خارجی که بخشی از رژیم ایران را «میانه‌رو» می‌خواند و در پی «عادی‌سازی روابط» با آن است انتقاد کرد و گفت: «داده‌های سیاست خارجی دائما به‌دنبال فرد میانه‌رو در رژیم ایران می‌گردد؛ فردی که "روابط را عادی" خواهد کرد. واقعیت این است که شانس شما برای یافتن یک اسب تک‌شاخ راحتتر از یافتن میانه‌رو در ایران است».

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۳دی در رشته توئیتهایی، از سیاست آمریکا در برابر رژیم ایران و خروج از برجام دفاع کرد و هشدار داد که «توافق بد، بدتر از عدم توافق است».

وی تصویری از هجوم دانشجویان پیرو خط خمینی ملعون به سفارت آمریکا در سال۵۸ را منتشر کرد و نوشت: «رژیم ایران مجموعه‌یی از ایدئولوگ‌های افراطی است که از سال۱۹۷۹ تاکنون "شعار مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند.

مایک پمپئو در دفاع از تحریم‌ها و سیاست فشار حداکثری بر رژیم ایران نوشت: «نادیده گرفتن ترور و موشکها و مسیر واضحی که رژیم ایران به سمت دستیابی به سلاح هسته‌یی طی می‌کند، آمریکا را به خطر می‌اندازد».

 

-ما حقیقت را بیان و اقدام کردیم. وزارت امور خارجه، سپاه پاسداران رژیم ایران و نیروی قدس آن را در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان یک سازمان تروریستی بیگانه تعیین کرد.

-در اوت سال ۲۰۲۰، ایالات متحده محموله‌های سوخت از ایران به مقصد ونزوئلا را مصادره کرد. پول حاصل از فروش - بیش از ۴۰ میلیون دلار - به جای مادورو، سپاه و نیابتیهای تروریستی، به صندوق حمایت از قربانیان تروریسم دولتی واریز شد.

-من سال پیش در مورد اهمیت بازدارندگی رژیم ایران صحبت کردم. باید فشار را حفظ کنیم تا تهران رفتار مخرب خود را تغییر دهد.

-از سال ۲۰۱۹، سیزده کشور در اروپا و آمریکای لاتین در تعیین حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران و تمامیت آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی، به ما پیوسته‌اند. هیچ تفاوتی بین شاخه به‌اصطلاح نظامی و شاخه سیاسی آن وجود ندارد.

-بیش از ۱۰ کشور از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا هواپیمایی ماهان ایران را از فرود منع کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ced8440-a866-4e98-a90a-4d773ee9280d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات