728 x 90

مایک پمپئو: رژیم ایران باید تصمیم بگیرد به خشونت و کینه جویی ادامه می‌دهد یانه؟

استیون منوچین و مایک پمپئو
استیون منوچین و مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:‌

با اروپاییها ملاقات کردیم تا حول حمله‌یی که به عربستان شد موضع بگیرند و روشن سازند که کار رژیم ایران بود و حالا آنها به ما پیوستند و گفتند توافق اتمی برجام که الآن هست جواب ندارد و مشکلات جهان را حل نمی‌کند و ثباتی برای خاورمیانه نمی‌آورد.

ما مجموعه ملاقاتهای خوبی با متحدانمان در خاورمیانه داشتیم و رئیس جمهور هم به ما در نشستی که با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس داشتیم پیوست. ما طی آن در مورد این‌که چگونه حملات را باز بداریم گفتگو کردیم.

در نهایت این با رژیم ایران خواهد بود که تصمیم بگیرد خشونت و کینه جویی را انتخاب می‌کند و همان‌گونه که رئیس جمهور ترامپ در مجمع عمومی گفت کارهای خون‌ریزانه را ادامه می‌دهد یانه.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تصریح کرد:‌ رژیم ایران نباید هیچگاه سلاح اتمی داشته باشد. آنها نمی‌توانند ترور را با موشکهای بالستیک ترویج کنند و به شیوه‌یی که در سراسر جهان عمل کرده‌اند، رفتار کنند

ما جهان را در این رابطه طی روزهای اخیر متحد ساختیم.

 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:

همانگونه که وزیر پمپئو گفت در رابطه با ایران ما گفتگوی خیلی خوبی با همه متحدانمان داشتیم. در مورد برنامه تحریم‌ها و فشار حداکثری به رژیم ایران گفتگو کردیم. اروپاییها بسیار روشن ساختند که بدون رضایت ما کاری نکنند.

 

برایان هوک در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت: ما سیاست‌هایی را به اجرا گذاشته‌ایم که کار رژیم ایران در تأمین مالی نیروهای نیابتی‌اش مانند حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی فلسطینی را دشوار می‌کند. وی افزود: کارزار فشار حداکثری ما جواب داده است و ادامه خواهد یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f6dc0b6-c09a-41fb-bf52-6408a239833e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات