728 x 90

مایک پمپئو:‌ روحانی و ظریف فقط ویترین جلویی یک مافیای فاسد مذهبی هستند

توئیتر وزارت خارجه آمریکا در واکنش به  استعفای  ظریف
توئیتر وزارت خارجه آمریکا در واکنش به استعفای ظریف

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به استعفای ظریف گفت: «ما متوجه استعفای جواد ظریف هستیم. خواهیم دید که آیا نهایی می‌شود یا نه. در هر حالتی، او و حسن روحانی فقط ویترین جلویی یک مافیای فاسد مذهبی هستند. ما می‌دانیم که خامنه‌ای تمامی تصمیمات نهایی را اتخاذ می‌کند. سیاست ما تغییری نکرده است- این رژیم باید مانند یک کشور عادی رفتار کند و به مردمش احترام بگذارد».

 

مایک پمپئو: آمریکا به‌دنبال فرایندی است که طی آن صدای مردم ایران شنیده شود

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به دومین پرسش کاربران ایرانی در مورد سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران، اعلام کرد آمریکا حمایت از مردم ایران را مدنظر دارد نه گروه خاصی از مخالفان.

در ویدئویی که دوشنبه ۶اسفند در حساب فارسی وزارت‌خارجه آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مایک پمپئو در پاسخ به کاربران ایرانی که پرسیده بودند سیاست واشنگتن درباره حمایت از گروه‌های مخالف رژیم ایران چیست، گفت: «ما می‌خواهیم ایران کشوری باشد که مردم در آن نظر می‌دهند؛ جایی که فرصتی باشد شما حکومتی را که می‌خواهید و شایسته آن هستید داشته باشید و انتخاباتی آزاد در همه سطوح برگزار کنید.» پمپئو تأکید کرد اگر چنین شود مطمئن است که نظرات متفاوتی شنیده خواهد شد.

او همچنین گفت: «آنچه که ما دنبال آن هستیم، فرایندی است که از طریق آن صدای ایرانیان شنیده شود و در مسیر حرکت رژیم ایران تغییر ایجاد شود؛ یک ارزیابی اساسی جدید درباره آن چیزی که دهه هاست باعث فاجعه در کشوری شده که زمانی واقعاً شکوفا و قدرتمند بود.»

 

رسانه‌های حکومتی  شب گذشته ۶ اسفند ۹۷ خبر دادند جواد ظریف وزیر خارجه دولت روحانی استعفا داد.

وی در اینستاگرام خود نوشت:

«از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستیها و کوتاهیها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم.

خبرگزاری حکومتی تسنیم نوشت:‌

ظریف دوشنبه شب ۶ اسفند در پیامی در اینستاگرام استعفای خود را اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا نیز نوشت:‌ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز دوشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

همچنین یک منبع مطلع نزدیک به وزیر امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس این خبر را تأیید کرده است.

استعفای جواد ظریف بیانگر اوج بحران در حکومت آخوندی است که در روابط بین‌المللی و در مقولاتی مانند برجام و اف.ای.تی.اف به بن‌بست رسیده است.

فشارهای بین‌المللی و انزوای منطقه‌یی و جهانی که در اجلاس ورشو و اجلاس مونیخ و شرم الشیخ بیش‌از‌پیش خود را نشان داد بیانگر به گل نشستن سیاست خارجی رژیم آخوندی است.

 

به دنبال انتشار خبر استعفای جواد ظریف، سایت حکومتی انتخاب نوشت ظریف در پاسخ به سوالی  در خصوص صحت خبر این استعفا گفته است: «بعد از عکس های ملاقات‌های امروز دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد.»

 ظریف و دیگر مقام های وزارت امور خارجه رژیم در عکس‌های منتشر شده از دیدار دو دیکتاتور بشار اسد و خامنه‌ای و روحانی در روز دوشنبه حضور نداشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc12943d-f4f4-495b-a6e2-dd504b7e1bf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات