728 x 90

مایک پمپئو درباره حمله به دو نفتکش در نزدیکی سواحل ایران: ارزیابی ما این است که حمله به نفتکشها کار ایران است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۳خرداد۹۸ به‌طور ویژه و اعلام نشده در برابر خبرنگاران در وزارت‌خارجه آمریکا حاضر شد و درباره حمله به دو کشتی نفتکش در نزدیکی سواحل ایران به خبرنگاران گفت:

«ارزیابی دولت آمریکا این است که رژیم ایران مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاده است.

این ارزیابی بر اساس اطلاعات و تسلیحات استفاده شده و سطح کارشناسی لازم برای اجرای این عملیات بوده است.

عملیات مشابه اخیر رژیم ایران علیه کشتیرانی و این واقعیت که هیچ گروه نیابتی در این منطقه این میزان امکانات و حرفه‌یی بودن با این میزان بالا از پیچیدگی را دارا نیست قابل‌ توجه می‌باشد.

این تنها جدیدترین مورد از یک سلسله حملات است که با تحریک رژیم ایران و نوچه‌هایش علیه منافع آمریکا و متحدانش انجام می‌شوند.

اینها باید در زمینه‌یی از ۴۰سال تجاوزات علیه کشورهای آزادیخواه دیده و بررسی شوند.

-در ۲۲آوریل رژیم ایران به جهان وعده داد که جریان نفت در تنگه هرمز را مختل می‌کند و حالا تلاش می‌کند تا همین وعده را محقق کند.

-در اوایل ماه مه سپاه پاسداران اقدام به ارسال مخفیانه سلاحی که قادر به پرتاب موشک کرد نمود

-در ۱۲ماه مه رژیم ایران به ۴کشتی تجاری در نزدیک تنگه هرمز حمله کرد

-در ۱۴ماه مه مزدوران تحت حمایت رژیم ایران با پهپادهای مسلح، دو لوله مهم و استراتژیک نفت در خاک عربستان را مورد حمله قرار دادند

-در ۱۹ماه مه یک موشک در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد فرود آمد

-در ۲۴مه یک خودرو بمب‌گذاری شده در افغانستان باعث مجروح شدن ۴سرباز آمریکایی شد و ۴شهروند افغانی کشته و عابران پیاده مجروح شدند.

-روز گذشته مزدوران ایران موشکی را به خاک عربستان پرتاب کردند که به ترمینال ورودی فرودگاه بین‌المللی اصابت کرده و ۲۶نفر را مجروح ساخت

این حملات در مجموع؛ یک تهدید واضح علیه صلح و امنیت بین‌المللی و حمله‌یی آشکار به آزادی دریانوردی و یک کمپین غیرقابل قبول تشدید تنشها توسط رژیم ایران می‌باشد.

آبه نخست‌وزیر ژاپن در سفری تاریخی به ایران از این رژیم خواست تنشها را کاهش دهد و وارد گفتگو بشود.

ولی‌فقیه ایران دیپلوماسی آبه نخست‌وزیر را رد کرد و گفت او هیچ پاسخی به پرزیدنت ترامپ ندارد و پاسخ هم نخواهد داد.

دولت ولی‌فقیه سپس به ژاپن توهین کرد به این صورت که یک نفتکش ژاپن را در نزدیک آبهای ایران مورد حمله قرار داد و جان کل خدمه این کشتی را در خطر انداخت و یک وضعیت اضطراری دریایی ایجاد کرد.

وزیر خارجه ایران امروز به این حملات واکنش نشان داد.

او به طعنه گفت: «مشکوک بودن برای آنچه امروز صبح رخ داد کفایت نمی‌کند». ظریف وزیر خارجه ایران ممکن است فکر کند اینها شوخی هستند. اما هیچکس در جهان چنین فکر نمی‌کند.

رژیم ایران تاخت و تاز می‌کند چون می‌خواهد کمپین موفق فشار حداکثری ما لغو شود. هیچ تحریم اقتصادی این رژیم را مجاز نمی‌کند به شهروندان بیگناه حمله کند، جریان بازار نفت جهانی را مختل کند و به باجگیری اتمی دست بزند.

جامعه بین‌المللی حمله رژیم ایران به آزادی کشتیرانی و هدف قرار دادن شهروندان بیگناه را محکوم می‌کند.

امروز من جاناتان کوهن سفیر مان در سازمان ملل را موظف کردم تا حملات رژیم ایران را در جلسه عصر امروز در شورای امنیت مطرح کند.

سیاست ما بر مبنای تلاشهای اقتصادی و دیپلماتیک باقی می‌ماند تا رژیم ایران را در زمان درست به پای میز مذاکره برگردانیم تا به یک توافق جامع برسیم که به حیطه وسیعی از تهدیدات بپردازد.

تهدیدات امروز برای همه جهان روشن می‌کند؛ که اینها تهدیدهایی علیه صلح و امنیت هستند.

رژیم ایران باید دیپلوماسی را با دیپلوماسی جواب دهد نه با ترور، خون‌ریزی و جعل.

آمریکا از نیروهایش و منافعش دفاع می‌کند و در کنار دوستان و متحدانمان می‌ایستد تا امنیت تجارت جهانی و ثبات منطقه را تضمین کند.

ما از همه کشورها که مورد تهدید اعمال تحریک‌آمیز ایران بوده‌اند می‌خواهیم تا در این تلاش به ما بپیوندند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdaeea18-ff33-486f-8bac-17ac806f4192"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات