728 x 90

مایک پمپئو: در دولت بایدن تحریم‌ها به‌درستی اعمال نشده‌اند

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، در سخنان خود در سمینار نیکسون با اشاره به اعمال نشدن درست تحریم‌ها توسط دولت بایدن گفت: تا زمانی که این دولت به گفتگو با رژیم ایران ادامه می‌دهد شما می‌توانید شاهد ریسک‌ها علیه آمریکا باشید. یکی دو هفته بود که وزیر خارجه بودم که در برجام بودیم و از آن بعد بیرون آمدیم. یادم هست که به ما گفته می‌شد هیچ راهی برای تحقق این توافق صلح وجود ندارد و تحریم‌هایی که قرار است اعمال شوند چون اقدام آمریکا به تنهایی عمل می‌کند جواب نخواهد داشت.

در این رابطه خوب است به واقعیات نگاه کنیم. زیرا در ۲۰ژانویه ۲۰۲۱ در روزی که ما توافق اتمی را ترک کردیم، رژیم ایران نزدیک به ۹۶میلیارد دلار ارز خارجی داشت اما بعد به ۴میلیارد دلار رسید.

متأسفانه در دولت بایدن قبل از این‌که آنها به توافقی برسند انرژی لازم برای اعمال تحریم‌ها را نگذاشتند و اقتصاد آمریکا تضعیف شد و این برای هر آمریکایی در سراسر کشورمان خطرناک است و کشورهای عرب هم به این نکته توجه دارند(توئیتر بنیاد ریچارد نیکسون ۱۶شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1079328e-b6b7-4d9c-971b-e4076b11bdc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات