728 x 90

مایک پمپئو: آزادیخواهان در لبنان و عراق نمی‌خواهند بخشی از شبه‌نظامیان رژیم ایران باشند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۱۷ آبان ۹۸در مراسمی به‌ مناسبت سالگرد فروپاشی دیوار برلین در آلمان با انتقاد از نظامهای سرکوبگر گفت: ایستادگی برای آزادی و ارزش‌های مشترک کاری است که همه با هم باید انجام دهیم. برای همین نمی‌خواهیم آلمان و اروپا وابسته به انرژی روسیه باشد که زیر دست ولادیمیر پوتین است؛ برای همین پرزیدنت ترامپ از کشورهای جهان خواست به ایران فشار بیاورند که به میز مذاکره بازگردد و از ایران بخواهند یک کار خیلی ساده انجام دهد و مانند یک کشور عادی رفتار کند و از برگزاری کمپینهای ترور در این جا و در قلب اروپا، خودداری کند.

 

وی با اشاره به قیام در لبنان و عراق افزود: این مردم ایستاده‌اند و می‌گویند نمی‌خواهند بخشی از رژیم ایران باشند. آنها می‌خواهند شهروند کشور خودشان باشند و نه بخشی از شبه‌نظامیان ایران.

پمپئو در ادامه اضافه کرد: رژیم‌های سرکوبگر طوری به‌نظر می‌رسند که شاید حضور آنها ابدی باشد ولی این‌طور نیست. باید در کنار آزادیخواهی مردم ایستاد.

 

وزیر خارجه آمریکا گفت: باید توجه کنیم به رژیم‌هایی که به جای انجام امور حکمرانی در خدمت مردم، فرمانروایی می‌کنند. برای این رژیم‌ها، رویدای مانند فروپاشی دیوار برلین، نه جای جشن و خوشحالی، که یک هشدار و مایه نگرانی است.

وی در پایان افزود: ما باید جهان را آن‌طور که هست ببینیم و باید هویت خودمان را هم از یاد نبریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/234b26bb-0eb1-4741-80b5-482110096558"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات