728 x 90

مایک جانسون با ۲۲۰رأی به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد

مایک جانسون
مایک جانسون

مایک جانسون حقوقدان ۵۱ساله از طرفداران سرسخت دونالد ترامپ با ۲۲۰رأی به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد.

انتخاب مایک جانسون نماینده لوئیزیانا به‌عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان پس از چند هفته به‌دنبال رأی‌گیری برای ۳کاندیدای دیگر صورت گرفت و قطعی گردید.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: مایک جانسون، پس از سه هفته خلأ رهبری که باعث شد مجلس تحت رهبری جمهوری‌خواهان قادر به پاسخگویی به بحران خاورمیانه نباشد، در اولین اقدام خود به‌عنوان رهبر مجلس نمایندگان آمریکا، قطعنامه‌ای را برای حمایت از اسراییل ارائه داد.

جانسون هنگام پذیرفتن ریاست مجلس گفت: «اولین لایحه‌یی را که قرار است تا مدتی دیگر به این صحن ارائه کنم، در حمایت از اسراییل خواهد بود و ما در انجام آن تأخیر داریم».
مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۲رأی موافق در برابر ۱۰رأی منفی از این قطعنامه حمایت کرد و شش عضو ممتنع رأی دادند که نشان‌دهنده حمایت قوی سنتی کنگره از دولت اسراییل است. این اقدام غیرالزام‌آور بر تعهد ایالات متحده به اسراییل تأکید می‌کند و از حماس می‌خواهد که فوراً حملات را متوقف کند و همه گروگانها را آزاد کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f87ad1ef-1232-45ea-b4d0-ee74421b6f10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات