728 x 90

مانور مشترک نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی

مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی
مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی

  روز یکشنبه 12فروردین 97 نیروهای زمینی، هوایی و  دریایی کره جنوبی و آمریکا مانور  مشترک سالانه  خود را آغاز کردند.  این مانور سالانه هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود، اما امسال  بدلیل برگزاری بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۸کره جنوبی و تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی با یک ماه تأخیر برگزار می‌شود.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، در جریان این  مانور مشترک، آمریکا و کره جنوبی، تعدادی از سلاح های استراتژیک خود را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

 مانور سالانه کره جنوبی و آمریکا در دو بخش انجام می‌شود. در بخش اول، مانور زمینی با حضور ۱۱هزار و ۵۰۰سرباز آمریکایی و ۲۹۰هزار سرباز کره جنوبی  و  در بخش دوم، تمرینات شبیه سازی پایه با استفاده از فن‌آوری اینترنتی.

مقام‌های کره شمالی می‌گویند کیم جونگ اون در ماه مارس در دیدار با هیاتی بلندپایه کره جنوبی از پیونگ یانگ گفته بود موقعیت دو کشور آمریکا و کره جنوبی درباره مانور آینده را درک می‌کند.

 

مانوری جاری تقریباً زمانی پایان می‌یابد که سران کره شمالی و جنوبی در تاریخ ۲۷ماه آوریل هفتم اردیبهشت  با یکدیگر دیدار می‌کنند. این نخستین دیدار سران دو کشور در طول یک دهه خواهد بود.

 

در دیدار کیم جونگ اون با مون جای این، سران دو کره در مورد پاکسازی شبه جزیره از جنگ‌افزارهای هسته‌ای، و بهبود مناسبات دو همسایه گفتگو خواهد شد.

 

پیشتر، انتشار خبر تصمیم رئیس‌جمهوری ایالات متحده مبنی بر پذیرش دعوت رهبر کره شمالی برای دیدار و گفتگوی مستقیم، با استقبال جهانی روبه‌رو شد، به‌طوری که چین و اتحادیه اروپا، شرکای پیونگ یانگ و واشینگتن، تمایل طرفین را برای رسیدن به توافق دیپلوماتیک ستوده و سوئیس نیز برای کمک اعلام آمادگی کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7e7a594-7bb1-4e39-8134-4a8a79c82bf4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات